СТРУКТУРА КОМУНІКАТИВНО СПРЯМОВАНОГО ТЕСТОВОГО ЗАВДАННЯ З ЧИТАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ФАХОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196716Ключові слова:
Комунікативно спрямований тестовий контроль, читання англомовної фахової літератури, специфікація тестового завдання, експозиція, інструкція, зразок виконання, основа тестового завдання, очікувана відповідь, професійно-комунікативне завдання.Анотація
Метою цієї публікації є конкретизація структури та характеристик компонентів комунікативно спрямованого тестового завдання з читання англомовної фахової літератури, а також визначення шляхів практичного втілення запропонованої послідовності моделювання ситуацій реального спілкування під час розробки конкретного тестового завдання. На основі аналізу й синтезу сучасних методичних джерел уточнено визначення тестового завдання, прокоментовано структуру і зміст специфікації комунікативно спрямованого тестового завдання з читання, з’ясовано характер відображення її основних компонентів у відповідних компонентах тестового завдання з читання.
Целью данной публикации является конкретизация структуры и характеристик компонентов коммуникативно-ориентированного тестового задания по чтению англоязычной специальной литературы, а также определение путей практического воплощения предложенной последова-тельности моделирования ситуаций реального общения во время разработки тестового задания. Определение тестового задания уточнено на основании анализа и синтеза современных методических источников. Прокомменти-рованы структура и содержание спецификации коммуникативно-ориентированного тестового задания по чтению. Представлен характер отображения ее основных компонентов в соответствующих компонентах тестового задания по чтению.
The given article is aimed at the specification of the structure and component features of communicative test task in English reading for specific purposes and determining the ways of practical application of the suggested modelling algorithm of the situations of real communication while composing the test tasks. The need in communicative approach to testing is grounded. The definition of the test task is provided on the basis of analysis and synthesis of modern methodical sources. The structure and the content of communicative test task specification are commented on. The way they are reflected in the main components of the test task in English reading for specific purposes is presented. The examples of relevant real test task components are provided. The requirements to be met by each test task component are listed. The prospective of future investigation is singled out.
Посилання
Квасова О. Г. Основи тестування іншомовних навичок і вмінь : [навч. посібник] / Ольга Генадіївна Квасова. – К. : Ленвіт, 2009. – 119 с.
Король Т. Г. Структура специфікацій тестових завдань із читання англомовної фінансової літератури / Т. Г. Король : Матеріали VIII Міжнар. наук.-практ. конф. [«Лінгвістичні та методичні проблеми навчання мови як іноземної»], (Полтава, 14–15 трав. 2010 р.) / Мін-во освіти і науки України, ВНЗ УКООПСПІЛКИ «Полтавський університет економіки і торгівлі». – Полтава : Вид. «Полтавський літератор», 2010. – С. 255–257.
Чернявская Л. А. Роль коммуникативных задач и учёт ситуаций общения при обучении чтению / Л. А. Чернявская // Иностранные языки в школе. – 1986. – № 3. – С. 20–25.
Alderson J. Ch. Into Europe. Prepare for modern English Exams. Reading and Use of English / J. Ch. Alderson, M. Cseresznyés. – Budapest : Teleki Laszlo foundation, 2005. – 289 p.
Bachman L. F. Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests / L. F. Bachman, A. S. Palmer. – Oxford: Oxford University Press, 1996. – 377 p.
Common European Framework of Reference for Languages : Learning, Teaching, Assessment. Language examining and test development / [prepared under the direction of M. Milanovic (A.L.T.E.)]. – Strasbourg : Language Policy Division, 2002. – 55 p.
Douglas D. Assessing Language for Specific Purposes / Dan Douglas. – Cambridge : Cambridge University Press, 2000. – 311 p.
Madsen H.S. Techniques in testing / Harold S. Madsen. – New York : Oxford University Press, 1983. – 212 p. – (Teaching techniques in English as a second language).