ІНТЕГРАЦІЯ ГРУПОВИХ ТА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ФОРМ ВПЛИВУ НА ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ

Автор(и)

  • Анатолій Самойлов

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196798

Ключові слова:

Девіантні підлітки, профілактика, групові та індивідуальні форми впливу, педагогічний прийом, учнівський колектив, органи самоврядування, моральна готовність колективу, індивідуальний підхід, етапи педагогічної профілактики.

Анотація

У статті проаналізовано напрями профілактичної роботи з девіантними підлітками, які створюють можливість для інтеграції  групових та індивідуальних форм виховного впливу на особистість важковиховуваного. Розглянуто особливості діяльності учнівського самоврядування, зокрема його функції, пов’язані з впливом на педагогічно занедбаних підлітків. Описані ступені моральної готовності колективу, що визначає ефективність виховного впливу підліткового колективу на спрямованість особистості важковиховуваного. Відповідно до етапів профілактики охарактеризовано різновиди прийомів індивідуального підходу: прямий, непрямий і комбінований.

В статье проанализированы направления профилактической работы с девиантными подростками, которые создают возможность для интеграции групповых и индивидуальных форм воспитательного воздействия на личность трудновоспитуемого. Рассмотрены особенности деятельности ученического самоуправления, в частности его функции, связанные с воздействием на педагогически запущенных подростков. Описанные степени моральной готовности коллектива, определяет эффективность воспитательного воздействия подросткового коллектива направленность личности трудновоспитуемого. Согласно этапов профилактики охаракте-ризованы разновидности приемов индивидуального подхода: прямой, косвенный и комбинированный.

The paper analyzes the direction of the preventive work with deviant teenagers that create the opportunity for the integration of group and individual forms of educational influence on the personality of difficult and pedagogical conditions of their influence in the process of teaching the prevention of the deviant behavior. The features of the activities of student self-government, in particular its functions related to exposure to pedagogically neglected teenagers. Describe the degree of moral readiness team, determines the efficiency of educational influence adolescent collective orientation of the person maladjusted. The analysis of the specific use methods of the educational influence, provides an individual approach to the prevention of deviant behavior and direction of the effective implementation of a collective approach to the educational and preventive work. According to the steps described species prevention practices individual approach: direct, indirect and combined. Details covered pedagogical conditions of use of methods of separation, «vaccination», reorientation; receptions restoration and incentive, brake, auxiliary. The attention was focused on the aspects of a pedagogical management, aimed at the formation of the moral and legal traditions in the team, ensuring the integration of business and personal relationships.

Посилання

Андронюк Т. А. Пропедевтична робота з підлітками, схильними до девіантної поведінки, на уроках трудового навчання в загальноосвітній школі: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / Т. А. Андронюк. – Х., 2002. – 28 с.

Афанасьєва В. В. Соціально-педагогічна профілактика девіантної поведінки підлітків у діяльності загальноосвітньої школи: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.07 / В. В. Афанасьєва. – Луганський нац. університет. – Л., 2011. – 22 с.

Коротов В. М. Самоуправление школьников / В. М. Коротов. – М. : Просвещение, 1981. – 208 с. ( 3-е изд. доп. и перераб.).

Макаренко А. С. Общие вопросы педагогики (Сочинения: в 7-ми т., Т. 5) / А. С. Макаренко. – М. : Изд-во аген-ва печати «Новости», 1958. - 285 с.

Невский И. А. Подростки группы риска в школе / И. А. Невский. – М., 1997. – 112 с.

Окушко Т. К. Соціально-педагогічні умови корекції девіантної поведінки підлітків у позашкільних навчальних закладах: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.05 Т. К. Окушко. – К., 2009. – 28 с.

Тарновська О. С. Девіантна поведінка підлітків і превентивна робота: навч.-метод. посіб. Ч. 1 / О. С. Тарновська; Чернів. нац. ун-т м. Ю. Федьковича. – Чернівці : Рута, 2003. – 82 с.

Холковська І. Л. Методика виховної роботи: Практикум / І. Л. Холковська. – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2013. – 208 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Самойлов, А. (2020). ІНТЕГРАЦІЯ ГРУПОВИХ ТА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ФОРМ ВПЛИВУ НА ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196798

Номер

Розділ

Статті