ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ПОНЯТЬ «СОЦІАЛІЗАЦІЯ» І «ВИХОВАННЯ»

Автор(и)

  • Олена Будник

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196829

Ключові слова:

Соціалізація, виховання, розвиток, соціально-педагогічна діяльність, професійна освіта, підготовка майбутніх учителів, socialization, education, development, social and pedagogical activity, professional education, further teachers training.

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз співвідношення понять «соціалізація» і «виховання» у руслі підготовки вчителя початкової школи до соціально-педагогічної діяльності. На основі вивчення наукових праць зарубіжних і вітчизняних учених автор трактує сутність виховання особистості в контексті соціалізації як предмета соціально-педагогічної діяльності вчителя в організованому мікросередовищі школи.

В статье осуществлен теоретический анализ соотношения понятий «социализация» и «воспитание» в русле подготовки учителя начальной школы к социально-педагогической деятельности. На основе изучения научных трудов зарубежных и отечественных ученых автор трактует сущность воспитания личности в контексте социализации как предмета социально-педагогической деятельности учителя в организованной микросреде школы.

Thе article highlights the theoretical analysis of the relationship between «socialization» and «education» in the training of primary school teachers in social and educational activities. On the basis of scientific papers foreign and domestic scientists author interprets the essence of education of the individual in the context of socialization as a subject of social and educational activities organized microenvironment teacher in primary school.

Посилання

Алєксєєнко Т. Ф. Соціалізація особистості: можливості й ризики : науково-методичний посібник / Т. Ф. Алєксєєнко. – К., 2007. – 152 с.

Андреенкова Н. В. Проблема социализации личности / Н. В. Андреенкова // Социальные исследования. – 1970. – Вып. 3. – С. 38–52.

Бойко А. М. Методологія, теорія, практика виховання – єдина система / А. М. Бойко // Педагогічна і психологічна науки в Україні : збірник наукових праць до 15-річчя АПН України. – Т. 1: Теорія та історія педагогіки. – К. : Педагогічна думка, 2007. – С. 51–68.

Гончаренко С. У. Освіта / Гончаренко С. У. // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 614–615.

Гончаренко С. Педагогіка / Гончаренко С. // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 635.

Гончаренко С. У. Педагогічні закони і закономірності / С. У. Гончаренко // Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. праць : в 5 т. – Т. 3: Загальна середня освіта / С. У. Гончаренко. – К. : Педагогічна думка, 2012. – С. 11–20.

Газман О. С. От авторитарного образования к педагогике свободы / О. С. Газман // Новые ценности образования. Вып. 2. Содержание гуманистического образования. – М. : Инноватор, 1995. – С. 16–45.

Державна національна програма «Освіта» (Україна XXI століття). – К. : Райдуга, 1994. – 62 с.

Козлова О. Н. Введение в теорию воспитания : пособие для преподавателей / О. Н. Козлова. – М. : Интерпракс, 1994. – 208 с.

Кон И. С. Ребенок и общество (историко-этнографическая перспектива) / И. С. Кон. – М. : Главная редакция восточной литературы издательства «Наука», 1988. – 268 с.

Кононко О. Л. Виховання / Кононко О. Л. // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 87.

Кривов Ю. И. О месте понятия «социализация» в современной педагогике / Ю. И. Кривов // Педагогика. – 2003. – № 3. – С. 11–22.

Краевский В. В. Воспитание или образование? / В. В. Краевский // Педагогика. – 2001. – № 3. – С. 3–10.

Кузьмина Н. В. Категориальный анализ понятия воспитание / Н. В. Кузьмина, В. И. Гинецинский // Вопросы повышения эффективности теоретических исследований в науке. Ч. I. – М. : НИИОП АПН СССР, 1976. – 224 с.

Липський І. А. Соціальне виховання / І. А. Липський // Енциклопедія для фахівців соціальної сфери. – 2-е видання / за заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої. – Київ, Сімферополь : Універсум, 2013. – С. 89–93.

Лукашевич М. П. Соціалізація. Виховні механізми і технології : навч.-метод. посібник / М. П. Лукашевич. – К. : ІЗМН, 1998. – 112 с.

Мудрик А. В. Социальная педагогіка / А. В. Мудрик. – М. : Академия, 1999. – 176 с.

Педагогіка / за ред. дійсного члена АПН СРСР М. Д. Ярмаченка. – К. : Головне видавництво видавничого об’єднання «Вища школа», 1986. – 542 с.

Педагогика : учебное пособие для студентов педагогических учебных заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов. – 3-е изд. – М. : Школа-Пресс, 2000. – 512 с.

Подласый И. П. Педагогика. Новый курс : учебник для студ. пед. вузов : в 2 кн. / И. П. Подласый. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – Кн.1: Общие основы. Процесс обучения. – 576 с.

Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 томах. Т. 3. – К. : Радянська школа, 1977. – C. 9–279.

Фіцула М. М. Педагогіка : навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / М. М. Фіцула. – К. : Видавничий центр «Академія», 2000. – 544 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Будник, О. (2020). ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ПОНЯТЬ «СОЦІАЛІЗАЦІЯ» І «ВИХОВАННЯ». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196829

Номер

Розділ

Статті