ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛІВ ДО СТАТЕВО-РОЛЬОВОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • Ганна Корінна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196855

Ключові слова:

Професійна підготовка, статево-рольова соціалізація, компоненти професійної компетенції, training, gender-role socialization, components of professional competence.

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема формування у вищих навчальних закладах готовності майбутніх вихователів до статеворольової соціалізації дошкільників. Автор здійснює концептуалізацію та аналіз сутності поняття «професійна підготовка» у педагогічній та психологічній науковій літературі. У статті подано результати наукових пошуків, що дозволило розкрити теоретичні аспекти сутності проблеми, виявити особливості професійної підготовки фахівців дошкільної освіти до роботи з дітьми в процесі їхньої статево-рольової соціалізації та визначити компоненти професійної компетенції майбутніх вихователів у цій сфері.

В статье рассматривается актуальная проблема формирования в высших учебных заведениях готовности будущих воспитателей к полоролевой социализации дошкольников. Автор осуществляет концептуализацию и анализ сущности понятия «профессиональная подготовка» в педагогической и психологической научной литературе. В статье представлены результаты научных поисков, позволило раскрыть теоретические аспекты сущности проблемы, выявить особенности профессиональной подготовки специалистов дошкольного образования к работе с детьми в процессе их полоролевой социализации и определить компоненты профессиональной компетенции будущих воспитателей в этой сфере.

In this article the actual problem of the formation of institutions of higher education of future teachers to gender-role socialization of preschoolers is regarded. The author makes conceptualization and analysis of the essence of the concept of «training» in educational and psychological research literature. The paper presents the results of scientific research, which has revealed the theoretical aspects of the nature of the problem, identify the features of professional training of preschool education to work with children in the course of their gender-role socialization and identify components of professional competence of future teachers in this area.

Посилання

Абдуллина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / О. А. Абдуллина. – М., 1990. – 141 с.

Аблітарова А. Р. Особливості статеворольової соціалізації дошкільників різних етнічних груп : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Дошкільна педагогіка» / А. Р. Аблітарова. – К., 2010. – 23 с.

Бєлікова О. А. Підготовка вихователів до розвитку особистості дошкільника засобами музичного мистецтва / О. А. Бєлікова // Педагогіка вищої та середної школи. – Кривий Ріг, 2013. – Вип. 37 – С. 255–261.

Богініч О. Л. Шляхи вдосконалення системи підготовки фахівців дошкільної освіти [Електронний ресурс] / О. Л. Богініч // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. – 2008. – Вип. 1. – Режим доступу : http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_emagazine_pedagogical_science_arhiv_pn_n1_2008_st_9/

Величко Т. Д. Підготовка майбутніх вихователів до формування ціннісних орієнтацій у старших дошкільників : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.08 «Дошкільна педагогіка» / Т. Д. Величко. – Одеса, 2014. – 273 с.

Григоренко Л. В. Формування готовності студентів педвузу до професійної діяльності в процесі самостійної роботи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Л. В. Григоренко. – Харків, 1991. – 18 с.

Грищенко І. М. Освіта та професійна підготовка фахівців у світлі євро інтеграційних процесів / І. М. Грищенко // Актуальні проблеми економіки. – 2010. – № 7. – С. 56–61.

Дубасенюк О. А. Професійна підготовка майбутнього вчителя до педагогічної діяльності : монографія / О. А. Дубасенюк, Т. В. Семенюк, О. Є. Антонова. – Житомир : Житомир. держ. пед. ун-т, 2003. – 193 с.

Максимович О. Формування професійної компетентності у майбутніх учителів як провідне завдання сучасної освітньої політики / Ольга Максимович // Науковий вісник Чернівецького університету : збірник наукових праць. Серія: Педагогіка та психологія. – Чернівці, 2010. – Вип. 517. – C. 67–74.

Москаленко В. В. Соціальна психологія : підручник / В. В. Москаленко. – видання 2-ге виправлене та доповнене. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 688 с.

Романова В. Г. Особливості статеворольової соціалізації підлітків : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. псих. наук : спец. 19.00.05 «Соціальна психологія» / В. Г. Романова. – К., 2002. – 25 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Корінна, Г. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛІВ ДО СТАТЕВО-РОЛЬОВОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196855

Номер

Розділ

Статті