ОРГАНІЗАЦІЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДНЗ

Автор(и)

  • Ірина Таран

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.197069

Ключові слова:

Майбутні вихователі ДНЗ, організація підготовки, інформаційно-комунікаційна компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, future kindergarten teachers, organization of training, information and communication competence, information and communication technologies.

Анотація

У статті розглянуто питання підготовки майбутніх вихователів ДНЗ до застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено компоненти системи підготовки майбутніх вихователів у навчальному процесі. Для реалізації даного процесу запропоновано технологію підготовки майбутніх вихователів у процесі вивчення спеціальних інформаційних курсів «Нові інформаційні технології», «ТЗН» та «Сучасні інформаційні технології в дошкільній освіті» до формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Вважаючи дефініцію «інформаційно-комунікаційна компетентність», окреслено структурно-логічні блоки організації підготовки майбутніх педагогів ДНЗ, а саме: мотивація, яка охарактеризована потребами та мотивами; когнітивно-технологічний блок, який включає професійні, фахові та предметні знання; методичний блок з описанням методів викладання інформаційних курсів, контрольний та результативний блок.

В статье рассмотрен вопрос подготовки будущих воспитателей ДОУ по использованию информационно-коммуникационных технологий. Определены компоненты системы подготовки будущих воспитателей в учебном процессе. Для реализации данного процесса предложена технология подготовки будущих воспитателей в процессе изучения специальных информационных курсов «Новые информационные технологии», «ТСО» и «Современные информационно-коммуникационные технологии в дошкольном образовании» для формирования информационно-коммуникационной компетентности. Учитывая дефиницию «информационно-коммуникационная компетентность», изображены структурно-логические блоки организации подготовки будущих воспитателей ДОУ, а именно: мотивация, которая охарактеризована потребами и мотивами; когнитивно-технологичный блок, включающий профессиональные, специальные и предметные знания; методический блок с описанием методов преподавания информационных курсов, контрольный и результативный блок.

The article considers the preparation future tutors to use information and communication technologies. Defined components of the preparation of future tutors in the learning process. For realization this process, a technology training future tutors in the process of information exchange special «New Information Technologies», «TMT» and «Modern information technology in pre-school education» to the formation of information and communication competence. Considering the definition of «information and communication competence» outlines the structural and logical blocks of training future teachers of kindergarten, namely motivation, which is characterized by needs and motives; Cognitive Technology unit, which includes professional, professional and subject knowledge; methodological block describing teaching methods of information exchange, control and effective unit.

Посилання

Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу : монографія / Г. В. Бєлєнька. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2011. – 320 с.

Біла книга національної освіти України / [Т. Ф. Алексєєнко, В. М. Аніщенко, О. Я. Савченко та ін.] ; за заг. ред. В. Г. Кременя. – К. : Інформ. системи, 2010. – 342 с.

Гаврилов М. Інформатика та інформаційні технології : підручник для бакалаврів / М. В. Гаврилов, В. О. Климов. – 2-е вид., випр. та доп. – М. : Видавництво Юрайт, 2012. – 350 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Семчук С. Формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх вихователів дошкільної освіти [Електронний ресурс] / Семчук С. // Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.]. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. – № 8 (Ч. 2). – Режим доступу : http://library.udpu.org.ua/library_files/probl_sych_vchutela/2014/8_2/29.pdf

Таран І. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців з дошкільної освіти / І. Таран // Реформування та розвиток науки: сучасні виклики. – Частина ІІ (Педагогічні науки) : Міжнародна конференція, м. Київ, 2 лютого 2013 року. – К. : Центр наукових публікацій, 2013. – С. 84–88.

##submission.downloads##

Як цитувати

Таран, І. (2020). ОРГАНІЗАЦІЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДНЗ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.197069

Номер

Розділ

Статті