ВИХОВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: ДІЯЛЬНІСНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Марія Федорова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.197070

Ключові слова:

Ігрова діяльність, трудова діяльність, комунікативна діяльність, сюжетно-рольова гра, спілкування, праця, playing activity, labour activity, communicative activity, role playing, communocation, labour.

Анотація

Статтю присвячено проблемі виховання моральних цінностей у дітей дошкільного віку, при цьому доведено, що визначальною умовою організації виховного процесу є включення дитини у різні види діяльності. Автором обґрунтовано вимоги до організації ігрової діяльності та виділено чинники, що визначають сюжети та зміст дитячих ігор. Проаналізовано структуру трудової діяльності та подано рекомендації стосовно розвитку кожного її компоненту у дошкільному віці. Також окреслено вимоги, що забезпечують ефективність комунікативної взаємодії у системі «вихователь – дитина».

Статья посвящена проблеме воспитания нравственных ценностей у детей дошкольного возраста, при этом доказано, что определяющим условием является включение ребенка в различные виды деятельности. Автором обоснованы требования к организации игровой деятельности и выделены факторы, определяющие сюжеты детских игр. Проанализирована структура трудовой деятельности и даны рекомендации по развитию каждого ее компонента в дошкольном возрасте. Также определены требования, обеспечивающие эффективность общения в системе «воспитатель – ребенок».

The article highlights the topic of moral upbringing of preschool aged children. It is proved that a determinative condition of educational process lies in the inclusion of a child in various activities. The author states demands for the organization of playing activity, highlights factors that determine topic and plot of children’s games. The structure of labour activity is analyzed, advice for its development are given. Demands that ensure efficiency of communication between educator and child are defined.

Посилання

Бех І. Д. Виховання особистості : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2008. – 848 с.

Новоселова С. Л. Развивающая предметная среда : метод. реком. по проектированию вариативных дизайн-проектов развивающей предметной среды в детских садах и учебно-воспитательных комплексах / С. Л. Новоселова. – М. : Центр инноваций в педагогике, 1995. – 74 с.

Сергеева Д. В. Воспитание детей дошкольного возраста в процессе трудовой деятельности : учеб. пособие для студ. пед. институтов по спец. № 2110 «Педагогика и психология (дошк.)». – М. : Просвещение, 1987. – 96 с.

Смирнова Е. О. Состояние игровой деятельности современных дошкольников / Е. О. Смирнова, О. В. Гударёва // Психологическая наука и образование. – 2005. – Т. 2. – С. 76–86.

Эльконин Д. Б. Психология игры / Д. Б. Эльконин. – М. : Педагогика, 1978. – 301 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Федорова, М. (2020). ВИХОВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: ДІЯЛЬНІСНИЙ АСПЕКТ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.197070

Номер

Розділ

Статті