ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНО-СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЯК ПРІОРИТЕТНИЙ НАПРЯМ СУЧАСНОЇ МОВНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197240Ключові слова:
Майбутній учитель початкових класів, комунікативна компетентність, стратегічна компетентність, комунікативно-стратегічна компетентність.Анотація
У статті розкрито сучасні наукові підходи до визначення сутності і структури поняття «комунікативно-стратегічна компетентність майбутнього вчителя початкових класів». Сформульовано концептуальні положення, які лягли в основу процесу підготовки студентів до комунікативної діяльності. Охарактеризовано базові поняття дослідження процесу формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх педагогів. Встановлено місце стратегічної складової в структурі комунікативної компетентності. Здійснено теоретичний аналіз трактувань зарубіжними та вітчизняними ученими поняття «стратегічна компетентність» як складової комунікативної компетентності.
Посилання
Головань М. С. Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять [Електронний ресурс] / М. С. Головань. – Режим доступу : http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-10.htm. 4.
Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/doc/files/news/87/8793/ 01_ukr.pdf
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання д-р пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
Мамчур Л. Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкових класів в умовах ВНЗ / Л. Мамчур // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2010. – № 2. – С. 99–104.
Невідома Я. Г. Комунікативна компетентність як засіб соціальної адаптації студентів [Електронний ресурс] / Я. Г. Невідома. – Режим доступу : http://www.socd.univ.kiev.ua/sites/default/files/library/elopen/aktprob14_145.pdf
Остапенко Н. Теоретичні основи формування комунікативної компетентності учня загальноосвітньої школи на уроках української мови / Н. Остапенко // Укр. мова і л-ра в шк. – 2010. – № 3. – С. 5–8.
Canale M. and Swain M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics 1, 1–47.