СМИСЛОЖИТТЄВІ ОРІЄНТАЦІЇ ПЕДАГОГА ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ

Автор(и)

  • Олена Хорольська

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197263

Ключові слова:

Сенс життя, смисложиттєві орієнтації, гуманістична спрямованість, мотивація професійної діяльності, синдром емоційного вигорання, перцептивні уміння, емпатійне слухання, бар’єри педагогічного спілкування, активне та пасивне слухання.

Анотація

У статті розглядається проблема смисложиттєвих орієнтацій особистості з гуманістичною спрямованістю, що є важливим у професійній мотивації педагога і має значний вплив на характер і ефективність педагогічного спілкування. Розглядається потенціал смисложиттєвих орієнтацій та гуманістичної спрямованості у професійному становленні вчителя, збереженні його психологічного здоров’я, а також розкритті техніки ефективного взаємоспілкування учителя та учня.

Посилання

Анцыферова Л. И. Развитие личности специалиста как субъекта своей профессиональной жизни / Л. И. Анцыферова // Психологические исследования проблемы формирования личности профессионала / [под ред. В. А. Бодрова]. – М. : Институт психологии АН СССР, 1991. – С. 172–193.

Асмолов А. Г. О некоторых перспективах исследования смысловых образований личности / А. Г. Асмолов, Б. С. Братусь, Б. В. Зейгарник // Вопросы психологии. – 1979. – № 4. – С. 35–45.

Борисова А. А. Гуманистическая направленность личности в структуре педагогического мастерства / А. А. Борисова // Ярославский педагогический вестник. – 1998. – № 3. – С. 70–72.

Густелева А. Н. Смысложизненные ориентации учителей с разным уровнем профессионального выгорания / А. Н. Густелева // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2008. – С. 385–389.

Жучкова С. М. Смысложизненные ориентации как субъективные составляющие феномена смысла жизни [Электронный ресурс] / С. М. Жучкова. – Режим доступа : http://sibac.info.

Котова С. А. Особенности личностных характеристик и смысло-жизненных ориентаций педагогов с разным стажем работы / С. А. Котова // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2011. – № 139. – С. 25–34.

Лужецкая А. Н. Особенности структуры личностной направленности педагогов на разных этапах профессионализации / А. Н. Лужецкая // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2010. – № 125. – С. 52–57.

Максимова Е. А. Профессиональное творчество и профессиональный смысл жизни учителя (опыт экспериментального исследования) / Е. А. Максимова // Мир психологии. – 2001. – № 2. – С. 149–153.

Митина Л. М. Учитель как личность и профессионал / Л. М. Митина. – М. : Смысл, 1994. – 215 с.

Смысл жизни и акме: 10 лет поиска : матер. VIII–Х симп. / [под ред. A. A. Бодалева]. – М. : Смысл, 2004. – 328 с.

Титаренко Т. М. Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності / Т. М. Титаренко. – К. : Либідь, 2003. – 376 с.

Чернов Д. Ю. Смысложизненные ориентации и профессиональное становление педагогов [Электронный ресурс] / Д. Ю. Чернов. – Режим доступа : http://socionom.ru/.

Чудновский В. Э. К проблеме соотношения «внешнего и «внутреннего» в психологии / В. Э. Чудновский // Психологический журнал. – 1993. – № 5. – С. 3–13.

##submission.downloads##

Як цитувати

Хорольська, О. (2020). СМИСЛОЖИТТЄВІ ОРІЄНТАЦІЇ ПЕДАГОГА ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197263

Номер

Розділ

Статті