КЛАСИФІЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

Автор(и)

  • Аліна Кришталь

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197731

Ключові слова:

Проектна технологія, класифікаційна характеристика проектної технології, педагогічна технологія, технологія навчання, майбутні фахівці з пожежної безпеки, професійна підготовка майбутніх фахівців з пожежної безпеки.

Анотація

На основі аналізу сучасних педагогічних джерел висвітлено узагальнену класифікацію сучасних технологій навчання за рівнем застосування, за характером змісту та структури, за орієнтацією на особистісні структури тощо. Встановлено, що в контексті професійної підготовки майбутніх фахівців з пожежної безпеки проектну технологію класифікують як особистісно зорієнтовану, проблемну, розвиваючу, творчу, практичну, масову макротехнологію із застосуванням різноманітних форм та засобів навчання. Відповідно до запропонованої класифікаційної належності проектна технологія є складним багатофункціональним утворенням у системі педагогічних технологій. У результаті дослідження виокремлено основні характеристики проектної технології: особистісна зорієнтованість, проблемність, розвивальність, творчість, практичність.

Посилання

Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 192 с.

Гузеев В. В. Преподавание. От теории к мастерству / В. В. Гузеев. – М. : НИИ школьных технологий, 2009. – 288 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. [Електронний ресурс] / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – Режим доступу : http:// www.eltutor.at.ua/Podskazki/Dychkivska.pdf

Новиков А. М. Понятие о педагогических технологиях / А. М. Новиков // Профессиональная педагогика : учебник для студентов, обучающихся по педагогическим специальностям и направлениям ; под ред. С. Я. Батышева, А. М. Новикова. – М. : Из-во ЭГВЕС, 2009. – 456 с.

Осадченко І. І. Сутність поняття «педагогічна технологія» з точки зору сучасних методологічних підходів / І. І. Осадченко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред.) та інші]. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2010. – Випуск 33. – С. 94–99.

Осадченко І. І. Технологія ситуаційного навчання у контексті класифікацій сучасних технологій навчання / І. І. Осадченко // Вісник Черкаського університету. – Серія : Педагогічні науки. – Черкаси, 2011. – Випуск 196. – Частина 1. – С. 105–109.

Пометун О. І. Технологія інтерактивного навчання як інноваційне педагогічне явище / О. І. Пометун // Рідна школа. – 2007. – № 5. – С. 46–49.

Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий / Г. К. Селевко : в 2 т. – Серия : «Энциклопедия образовательных технологий». – М. : НИИ школьных технологий, 2006. – Т. 1. – 535 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кришталь, А. (2020). КЛАСИФІЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197731

Номер

Розділ

Статті