КЛАСИФІЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197731Ключові слова:
Проектна технологія, класифікаційна характеристика проектної технології, педагогічна технологія, технологія навчання, майбутні фахівці з пожежної безпеки, професійна підготовка майбутніх фахівців з пожежної безпеки.Анотація
На основі аналізу сучасних педагогічних джерел висвітлено узагальнену класифікацію сучасних технологій навчання за рівнем застосування, за характером змісту та структури, за орієнтацією на особистісні структури тощо. Встановлено, що в контексті професійної підготовки майбутніх фахівців з пожежної безпеки проектну технологію класифікують як особистісно зорієнтовану, проблемну, розвиваючу, творчу, практичну, масову макротехнологію із застосуванням різноманітних форм та засобів навчання. Відповідно до запропонованої класифікаційної належності проектна технологія є складним багатофункціональним утворенням у системі педагогічних технологій. У результаті дослідження виокремлено основні характеристики проектної технології: особистісна зорієнтованість, проблемність, розвивальність, творчість, практичність.
Посилання
Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 192 с.
Гузеев В. В. Преподавание. От теории к мастерству / В. В. Гузеев. – М. : НИИ школьных технологий, 2009. – 288 с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. [Електронний ресурс] / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – Режим доступу : http:// www.eltutor.at.ua/Podskazki/Dychkivska.pdf
Новиков А. М. Понятие о педагогических технологиях / А. М. Новиков // Профессиональная педагогика : учебник для студентов, обучающихся по педагогическим специальностям и направлениям ; под ред. С. Я. Батышева, А. М. Новикова. – М. : Из-во ЭГВЕС, 2009. – 456 с.
Осадченко І. І. Сутність поняття «педагогічна технологія» з точки зору сучасних методологічних підходів / І. І. Осадченко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред.) та інші]. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2010. – Випуск 33. – С. 94–99.
Осадченко І. І. Технологія ситуаційного навчання у контексті класифікацій сучасних технологій навчання / І. І. Осадченко // Вісник Черкаського університету. – Серія : Педагогічні науки. – Черкаси, 2011. – Випуск 196. – Частина 1. – С. 105–109.
Пометун О. І. Технологія інтерактивного навчання як інноваційне педагогічне явище / О. І. Пометун // Рідна школа. – 2007. – № 5. – С. 46–49.
Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий / Г. К. Селевко : в 2 т. – Серия : «Энциклопедия образовательных технологий». – М. : НИИ школьных технологий, 2006. – Т. 1. – 535 с.