ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ СВІТОГЛЯДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Світлана Совгіра

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197746

Ключові слова:

Екологічний світогляд, світоглядна спрямованість, освітня практика.

Анотація

У статті здійснено аналіз світоглядної спрямованості освітньої практики у напрямі формування екологічного світогляду особистості. Висвітлено радикальні зрушення в технології освітнього процесу, в тому числі і його світоглядній спрямованості. Встановлено, що найголовнішим компонентом світоглядної спрямованості освітньої практики є знання. Доведено, що перспективна система розвитку світоглядної позиції особистості має формуватися на основі синтезу традицій та новітніх знань як в галузі екології, так і гуманітарних наук, враховуючи закони природи.

Посилання

Гершунский Б. С. Прогностические методы в педагогике : монография / Борис Семенович Гершунский. – К. : Издательское объединение Вища школа», изд-во при Киевском госуд. ун-те, 1974. – 208 с.

Екологічна енциклопедія : у 3 т. / редколегія : А. В. Толстоухов (гол. ред.) та ін. – К. : ТОВ «Центр екологічної освіти та інформації», 2006. – Т. 1. : А-Е. – 2006. – 432 с.

Корміна Л. І. Формування світоглядних знань підлітків у процесі навчально-пізнавальної діяльності : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / Корміна Лариса Іванівна. – Луцьк, 1998. – 190 с.

Кушерець В. І. Аналіз знання як стратегічного ресурсу трансформації суспільства (світоглядно-методологічний аспект) : дис. ... доктора філософ. наук : 09.00.03 / Кушерець Василь Іванович. – К., 2003. – 390 с.

Ломакович В. Я. Екологічна освіта учнів навчальних закладів середнього ступеня в Німеччині : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / В. Я. Ломакович. – К., 2004. – 23 с.

Національна доповідь України про гармонізацію життєдіяльності суспільства у навколишньому природному середовищі / відп. кер. розробки В. Я. Шевчук. – Київ, 2003. – 128 с.

Семенюк Е. П. Філософія сучасної науки і техніки : [підр. для студ. вищих навч. закл.] / Е. П. Семенюк, В. П. Мельник. – Львів : Світ, 2006. – 150, [2] с.

Сластенин В. А. О современных подходах к подготовке учителя [Електронний ресурс] / В. А. Сластенин, Н. Т. Руденко // Педагогика. – 1997. – № 3. – Режим доступу : http://www.informika.ru/text/magaz/pedagog/pedagog_1/article2/html.

Степанюк А. В. Методологічні та теоретичні основи формування цілісності знань школярів про живу природу : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.01 / Степанюк Алла Василівна. – Тернопіль, 1999. – 474 с.

Фесенкова Л. В. Некоторые методологические вопросы экологического образования / Л. В. Фесенкова // Наука и образование на пороге ІІІ тысячелетия = The Science and Education on the Threshold of the 3rd Millennium : тезисы докладов международного конгресса, (Минск, 3–6 октября 2000 г.) : в 2-х кн., Кн. 2. / Венецианский офис ЮНЕСКО, НАН Беларуси, Мин-во обр-я республики Беларусь. – Минск, 2000. – С. 108–109.

5-та Пан-європейська конференція міністрів Довкілля для Європи: матеріали та документи. – К. : Вид-во Бліц-Принт, 2004. – 541, [1] с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Совгіра, С. (2020). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ СВІТОГЛЯДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197746

Номер

Розділ

Статті