ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ (МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197826Ключові слова:
Компетентнісний підхід, професійна підготовка фахівців, дидактичні та методологічні принципи, практичне спрямування мовної освіти, освітня парадигма, онтологічні та гносеологічні природи мовного знака.Анотація
У статті розкрито методологічні аспекти дослідження проблеми формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів. Особливо переконливо проаналізовано специфіку компетентнісного підходу у викладанні української мови. Охарактеризовано методогічну модель компетентнісного підходу, багаторівневу систему професійної підготовки майбутнього вчителя-словесника та міждисциплінарність у здобутті мовної освіти.
Посилання
Кодлюк Я. П. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх педагогів як пріоритет модернізації вищої освіти україни / Я. П. Кодлюк // Професійні компетенції та компетентності вчителя : матеріали регіонального науково-практичного семінару 28–29 листопада 2006 р. – Тернопіль : вид-во тнпу ім. В. Гнатюка, 2006. – 188 с. (с. 10–13).
Зєєр Е. Компетентнісний підхід до модернізації професійної освіти / Зєєр Е., Симанюк Е. Е. // Вища освіта в Росії. – 2005. – С. 23–29.
Загашев И. Критическое мышление: технология развития / И. Загашев, С. Заир-Бек. – СПб. : Альянс-Дельта, 2004. – 428 с.
Помету О. І. Компетентнісний підхід до оцінювання рівнів досягнень учнів / Помету О. І. – К. : Презентація на нараді Центру тестових технологій 19.10.04. – 10 с.
Овчарук О. В. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: Світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики / Овчарук О. В. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
Каптерев П. Ф. Избранные педагогические сочинения / П. Ф. Каптерев. – М., 1982. – 703 с.
Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностнного похода в образовании / И. А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.
Аниськин В. Н. Профессиональная компетентность и профессиональная компетенция преподавателя вуза: проблема разграничиния понятий / Известия Самарского научного центра Российской академии наук. – 2010. – Т. 1. – № 3(3). – С. 558–563.