СТРУКТУРИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ФАКТОР ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Анатолій Ситченко Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського. http://orcid.org/0000-0003-3725-1893
  • Вікторія Баденкова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського. http://orcid.org/0000-0002-8024-2434
  • Ірина Корнієнко Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського. http://orcid.org/0000-0002-2991-0476

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2020.224138

Ключові слова:

розвивальне навчання, структурування розумових дій, навчальна технологія, вербальні технології, стратегія педагогічної дії, взаємодія вчителя й учнів, порядок навчальних дій, суб’єкт навчального процесу, кероване навчання, якість мовно-літературної освіти.

Анотація

Автори мають на меті наукове обґрунтування структурованого навчання як чинника якості мовно-літературної освіти; завданнями дослідження є поглиблення уявлень про структуризацію розумових дій як головну ознаку технологізованого навчання, висвітлення можливостей впливу структурованого навчання на якість мовно-літературної освіти.
Йдеться про структурування не лише змісту виучуваного матеріалу, а й розумових дій учнів, спрямованих на його засвоєння.
Застосовуються теоретичні методи дослідження: аналіз і синтез фахових джерел, узагальнення та систематизація здобутих результатів.

Біографії авторів

Анатолій Ситченко, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри української мови і літератури.

Вікторія Баденкова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови і літератури.

Ірина Корнієнко, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови і літератури.

Посилання

Hryniova, V. M. (2001) Formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnioho vchytelia. Extended abstract of doktor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Humanitarni tekhnolohii: konsp. lektsii. (1994). V.V. Rizun (Ed.) et al. Kyiv [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi dii. Cherkasy: Vyd. vid. ChNU imeni Bohdana Khmelnytskoho [in Ukrainian].

Korniienko, I. A. (2014). Modern Ukrainian literary language. Grammar. Word formation. Morphemics. Morphology. Nominal parts of language: teaching-method. Manual. (Vols. 1‒2); Vol. 1. Mykolaiiv: Ilion [in Ukrainian].

Kostiuk, H. S. (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittia). Kyiv: Bohdanova A. M. [in Ukrainian].

Metodyka, navchannia ukrainskoi movy v serednikh osvitnikh zakladakh. (2005). M. I. Pentyliuk (Ed) et al. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Palamarchuk, V. F. (2000). Yak vyrostyty intelektuala posib. dlia vchyteliv i kerivnykiv shkil. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].

Panchuk, L. V. (2001). Strukturuvannia navchalnykh zavdan yak faktor efektyvnosti osiahannia epichnoho tvoru v 9‒11 klasakh. Extended abstract of candidate’s thesis. Kryvyi Rih [in Ukrainian].

Sytchenko, A. L. (2004). Navchalno-tekhnolohichna kontseptsiia literaturnoho analizu. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Sytchenko, A. L. (1988). Piznavalno-vykhovni zavdannia dlia formuvannia umin analizuvaty obraz-personazh. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Ukrainska literatura. 5‒9 klasy. (2017). Kyiv: MON Ukrainy [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Номер

Розділ

Статті