РОЗВИТОК МЕДІАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ SOFT SKILLS МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Ганна Піскурська Державний вищий навчальний заклад «Донецький національний технічний університет»., Україна https://orcid.org/0000-0003-0957-8987
  • Оксана Попова Державний вищий навчальний заклад «Донецький національний технічний університет»., Україна https://orcid.org/0000-0001-9030-542X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2021.241755

Анотація

Стаття присвячена актуальному питанню у сфері сучасної педагогічної освіти – проблемі розвитку soft skills майбутнього вчителя іноземних мов як консультанта, порадника, вихователя, дослідника, новатора, фасилітатора, того, хто має набір «hard skills» та «soft skills» для реалізації ефективної професійно-педагогічної діяльності. Передбачається, що медіативна компетентність є складовою системи soft skills майбутніх учителів іноземної мови, оскільки медіація забезпечує мовну взаємодію між двома або більше співрозмовниками, коли пряме спілкування між ними неможливе через певні обставини. Метою статті є розроблення комплексу вправ для розвитку медіативної компетентності як складової soft skills майбутніх учителів іноземних мов. Для досягнення мети були використані такі теоретичні методи дослідження: аналіз та узагальнення наукової літератури для виявлення ступеня розробленості проблеми дослідження; систематизація теоретичних положень з метою проєктування комплексу вправ для розвитку медіативної компетентності учнів. Були обрані та описані такі групи вправ для створення комплексу завдань: некомунікативні аналітичні, рецептивні, частково комунікативні медіативні та суто комунікативні. Надані приклади для кожного типу вправ, як-от: відповідність та заповнення прогалин (некомунікативні); виявлення лексичних одиниць, читання текстів з розумінням загальної та детальної інформації (рецептивні); переклад, дубляж, переказ, текстуалізація інтенцій (частково комунікативні); рольова гра (суто комунікативні). Зроблено висновок, що медіативна компетентність майбутніх учителів іноземної мови набувається шляхом інтеграції всіх видів тренувальних вправ. Пропонується спрямувати подальші дослідження на розроблення спеціальних діагностичних засобів для вимірювання рівня soft skills вчителя іноземної мови.

Ключові слова: професійна компетентність; soft skills; медіативна компетентність; медіативна діяльність; професійна підготовка; учитель іноземної мови; студент; вправа.

Біографії авторів

Ганна Піскурська, Державний вищий навчальний заклад «Донецький національний технічний університет».

Kандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри мовної підготовки.

Оксана Попова, Державний вищий навчальний заклад «Донецький національний технічний університет».

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри мовної підготовки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-12

Як цитувати

Піскурська, Г., & Попова, О. (2021). РОЗВИТОК МЕДІАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ SOFT SKILLS МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 128–134. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2021.241755

Номер

Розділ

Статті