ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНИХ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНИХ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ У НАВЧАННІ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИМАЙБУТНІХ ФІЛОСОФІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2022.256196Анотація
Статтю присвячено використанню франкомовних автентичних відеоматеріалів відеохостингу
YouTube під час навчання французької мови здобувачів вищої освіти за спеціальністю
033 «Філософія». Наведено короткий методичний огляд аутентичних онлайн-ресурсів
відеохостингу YouTube, складений авторами на основі власного багаторічного досвіду
викладання в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова. Рекомендовано до
використання відеоматеріали (42 позиції), що виступають як необхідне джерело-сателіт з
навчання французької мови майбутніх філософів. Розкрито значення такого типу навчальних
матеріалів задля вдосконалення професійно орієнтованих тематичних комунікативних навичок
та визначено їхню призначеність як для ініціювання, побудови та розвитку обговорення в
аудиторії, так і для завершення самостійного вивчення теми. Представлено тематичну групу
автентичних відео, що описують біографії великих філософів. Запропоновано класифікацію
відеоматеріалів на основі фактору тривалості загальної візуалізації з урахуванням зростання
ступеня складності мовних та мовленнєвих функцій. Системно розглянуто супроводжувальні
відеоролики завдання та проведено їхню класифікацію (предоглядові, приоглядові та
післяоглядові); уперше виділено дві групи приоглядових завдань та відзначено незакріпленість
їхнього статусу. Підкреслено ефективність комплексного використання аутентичних
франкофонних професійно спрямованих відеоматеріалів. Перспективою подальшого дослідження в
цьому напрямі вважаємо створення навчального сайту з інтерактивними завданнями для
рекомендованих у статті автентичних відеоматеріалів. Крім того, найдоцільнішим буде
подальший лінгводидактичний опис навчальних професійно орієнтованих французьких сайтів.
Ключові слова: навчання французької мови; інноваційні технології навчання; автентичні
професійно орієнтовані відеоматеріали; відеохостинг YouTube; предоглядові завдання;
приоглядові завдання та післяоглядові завдання; класифікація відеоматеріалів; фактор
тривалості загальної візуалізації.