ФАХОВА АКАДЕМІЧНА МУЗИЧНА ОСВІТА ТА СУЧАСНЕ СОЦІОКУЛЬТУРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ: ЦІННІСНО-СВІТОГЛЯДНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2022.262823Анотація
Розглянуто комплекс ціннісно-світоглядних установок фахової академічної музичної освіти у контексті сучасної соціокультурної ситуації. Визначено, що академічна музична освіта транслює ментальні категорії opus-музики, згідно з якими вона займає домінантну позицію у тон-атмосфері. Проаналізовано положення цієї системи поглядів крізь призму музично-культурного поліцентризму. Доведено, що обов’язкові маркери визначення лідерства академічної музики є умовними. Письмову природу творчості, комунікативну модель концертного виступу, автономність та елітарність музичного мистецтва розглянуто з позиції рівності всіх інтонаційних практик.
Ключові слова: фахова академічна музична освіта; підготовка фахівців музичного мистецтва; ціннісно-світоглядний комплекс академічної музики; ідеологія opus-музики; сучасне соціокультурне середовище; субкультурна стратифікація; хаотична інтонаційна багатоукладність; соціологія музичної освіти.