ФОРМУВАННЯ ОРФОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИКОНАННЯ РОЗУМОВИХ ДІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2022.265920Анотація
У статті за допомогою методів аналізу, синтезу, порівняння, систематизації, узагальнення теоретичних положень наукових праць розкрито стан і доведено актуальність дослідження обраної проблеми; на основі сучасної методології обґрунтовано теоретико-методичні засади й особливості застосування лінгвістичних норм і правил під час вироблення практичних умінь і навичок з української мови в учнів п’ятого класу. Запропоновано ефективну методику їх формування, складниками якої визначено: інноваційні підходи, загальнодидактичні та лінгводидактичні принципи, використання дидактичного матеріалу, вивчення правопису української мови як динамічної системи, засвоєння правописних норм на основі знань про будову слова, системного засвоєння правописного матеріалу, умілого поєднання теорії і практики у навчанні, добору ефективних вправ, методів і прийомів, що сприятимуть підвищенню грамотності п’ятикласників.
Ключові слова: орфографія; граматика; орфограма і правила; орфографічні знання, вміння і навички; розумові дії; будова слова; префікс; суфікс; похідні та непохідні слова; порівняння.