ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА В УКРАЇНІ У КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ, ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ТА НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2022.265928Анотація
У статті проаналізовано сучасний стан і найближчі перспективи розвитку української позашкільної освіти у контексті глобалізації, інтеграції до єдиного європейського освітнього простору та національної самоідентифікації. З’ясовано наслідки безпосереднього та опосередкованого впливу глобалізації на позашкільну освіту. Визначено основні аспекти у напрямі практичної реалізації стратегічного курсу української позашкільної освіти на європейську інтеграцію. Виокремлено головне завдання позашкільної освіти України – формування у молодого покоління національних цінностей як світоглядних засад української громадянської ідентичності.
Ключові слова: позашкільна освіта; неформальна освіта дітей і молоді; глобалізація; європейська інтеграція; національна самоідентифікація; освітній простір; освітньо-виховна система; безперервна освіта; Європейський Союз; європейські освітні стратегії.