МИСЛИТЕЛЬ, ЩО ВИПЕРЕДИВ ЧАС: ПРИНЦИПИ ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ТА УПРАВЛІННЯ КОЛЕКТИВНИМ СОЦІУМОМ БРОНІСЛАВА ФЕРДИНАНДА ТРЕНТОВСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276925Анотація
У статті проаналізовано засади педагогічних поглядів Б. Трентовського, видатного польського філософа ХІХ ст. стосовно основ виховання особистості та принципів управління колективом. З’ясовано специфіку історичних процесів, що мали місце в історії Польщі першої половини ХІХ ст., та обставини, що формували особливості філософських та педагогічних уподобань польського мислителя.. Акцентовано увагу на авторському трактуванні Б. Трентовським особливостей засвоєння учнями знань, умінь і навичок. Виокремлено особистий внесок філософа на формування кібернетики як наукових засад управління та значення його наукової спадщини на подальший розвиток філософії, педагогіки ХІХ та ХХ ст.
Ключові слова: філософія; свобода; романтизм; месіанізм; педагогіка; дидактика; кібернетика; особистість; колектив; управлінець; управління.