ФОРМУВАННЯ М’ЯКИХ НАВИЧОК В УЧНІВ ЗАСОБАМИ ЗМІСТУ КУРСУ «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276949Анотація
У статті досліджений дидактичний ресурс предметної галузі «Громадянська освіта» щодо можливостей формування у старшокласників комплексу мʼяких навичок. Засобами аналізу методичного інструментарію з’ясовано, що основні компоненти soft skills можуть набуватися на уроках, запропоновані групи методів, що можуть бути тренінгами наскрізних умінь учнів. У ході дослідження встановлено, що деякі універсальні уміння, як-то – лідерські якості, тайм-менеджмент, гнучкість потребують конкретизації через окремі курси, що є зоною взаємної відповідальності суб’єктів освітнього процесу.
Ключові слова: soft skills; універсальні компетентності; освітній процес; громадянська освіта; наскрізні уміння; методи формування soft skills; цілісний підхід до навчання; освітні практики.