ОСОБЛИВОСТІ КОГНІТИВНИХ ПРОЦЕСІВ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНОМУ ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276950Анотація
Обґрунтовано у психолого-педагогічному контексті потребу вивчення характеристик здобувачів вищої освіти, представниками яких є сучасні студенти цифрового покоління відповідно до теорії поколінь У. Штрауса і Н. Хоува. Постульовано, що трансформації когнітивних процесів особистості, які віддзеркалюють феномен кліпового мислення, посилюють проблеми фахової підготовки здобувачів вищої освіти. Сформульовано основні шляхи ефективної педагогічної взаємодії зі студентами цифрового покоління в навчальному процесі, зокрема активне використання мобільного навчання, комп’ютерна візуалізація навчальної інформації, модифікація формату презентації за допомогою креолізованих текстів, застосування методу «6 журналістських запитань».
Ключові слова: здобувач вищої освіти; цифрове покоління; когнітивні процеси; кліпове мислення; багатозадачність; скорочення стійкості уваги; онлайн контент; візуалізація; критичне мислення.