КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У СТВОРЕННІ ПОЗИТИВНОГО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ В СПОРТИВНІЙ КОМАНДІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282463Анотація
У статті обґрунтовано поняття, сутність професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури у створенні позитивного соціально-психологічного клімату в спортивній команді та її компонентний склад. Запропоновано визначення професійної компетентності. Встановлено, що професійна компетентність у створенні позитивного соціально-психологічного клімату в спортивній команді дозволяє оптимізувати процес її підготовки та підвищити ефективність тренувальної та змагальної діяльності, що є першорядним завданням будь-якого вчителя фізичної культури як спортивного тренера. Розкрито значення і сутність соціально-психологічного клімату у спортивній команді. Розкрито ознаки оптимального психологічного клімату. Виділено 5 ключових позицій для вирішення проблеми формування позитивного соціально-психологічного клімату в спортивній команді, які мають значення для професійної діяльності майбутнього вчителя фізичної культури. Обгрунтовано структурні компоненти професійної компетентності.
Ключові слова: професійна компетентність; майбутні учителі; фізична культура; створення; позитивний соціально-психологічний клімат; спортивна команда; система; формування; компоненти.