ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ВОЛЬОВИХ ЯКОСТЕЙ ПІДЛІТКІВ У ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ СПОРТИВНОГО СПРЯМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282516Анотація
В статті обґрунтовано педагогічні умови формування вольових якостей підлітків у позашкільних закладах спортивного спрямування. Наголошується на потенціалі закладів спортивного спрямування та здійснюваної спортивної діяльності щодо забезпечення фізичного розвитку учнів і слухачів, набуття соціально-громадського досвіду, формування та виявлення вольових якостей (рішучість, ініціативність, наполегливість, цілеспрямованість, витримка), зокрема, у підлітковому віці. У дослідженні виокремлено та схарактеризовано педагогічні умови формування вольових якостей підлітків у позашкільних закладах спортивного спрямування: розширення уявлень підлітків про спортивну діяльність як спосіб розвитку вольових якостей особистості; здійснення диференційованого тренування підлітків та використання ефективних методів і засобів його забезпечення на основі особистісно зорієнтованого підходу; забезпечення позитивної мотивації підлітків до командної спортивної діяльності та реальної самооцінки власних можливостей.
Ключові слова: умови; педагогічні умови; вольові якості; підлітковий вік; спортивна діяльність; позашкільні заклади спортивного спрямування; педагогічні умови формування вольових якостей підлітків; процес формування вольових якостей.