ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2023.289900Анотація
У статті доведено актуальність проблеми формування ціннісних орієнтацій здобувачів освіти в європейському освітньому просторі. Розглянуто поняття «ціннісні орієнтації». Визначено ключові ціннісні орієнтації здобувачів освіти в Європейському освітньому просторі: розуміння й повага до прав людини, рівність, справедливість, толерантність, екологічна свідомість, культурне розмаїття. Окреслено основні шляхи формування ціннісних орієнтації здобувачів освіти: проєктне навчання, дискусія, рольові ігри та симуляції, використання різноманітних джерел інформації, створення сприятливої атмосфери, виховання громадянської свідомості, міжкультурний підхід в освіті. Наголошено на ключовій ролі педагога у формуванні ціннісних орієнтацій здобувачів освіти.
Ключові слова: ціннісні орієнтації; Європейський освітній простір; європейські цінності; Європейський союз; міжкультурний підхід; громадянська свідомість; справедливість; екологічна свідомість; культурне розмаїття; дискусія; проєктне навчання; рольові ігри.