ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ФОРМУВАННЯ

Автор(и)

  • Мирослава Ткачук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-6456-6730

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2023.289900

Анотація

У статті доведено актуальність проблеми формування ціннісних орієнтацій здобувачів освіти в європейському освітньому просторі. Розглянуто поняття «ціннісні орієнтації». Визначено ключові ціннісні орієнтації здобувачів освіти в Європейському освітньому просторі: розуміння й повага до прав людини, рівність, справедливість, толерантність, екологічна свідомість, культурне розмаїття. Окреслено основні шляхи формування ціннісних орієнтації здобувачів освіти: проєктне навчання, дискусія, рольові ігри та симуляції, використання різноманітних джерел інформації, створення сприятливої атмосфери, виховання громадянської свідомості, міжкультурний підхід в освіті. Наголошено на ключовій ролі педагога у формуванні ціннісних орієнтацій здобувачів освіти.

Ключові слова: ціннісні орієнтації; Європейський освітній простір; європейські цінності; Європейський союз; міжкультурний підхід; громадянська свідомість; справедливість; екологічна свідомість; культурне розмаїття; дискусія; проєктне навчання; рольові ігри.

Біографія автора

Мирослава Ткачук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Як цитувати

Ткачук, М. (2023). ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ФОРМУВАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 105–111. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2023.289900

Номер

Розділ

Статті