ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА ЦИФРОВА ГРАМОТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2024.302215

Ключові слова:

цифрова трансформація освіти; дистанційна освіта; цифрова грамотність; цифрова компетентність; інформаційні технології; інформаційна грамотність; змішане навчання; кібербезпека; здобувач вищої освіти.

Анотація

У статті розкрито такі поняття як «цифрова грамотність», «цифрова компетентність», що є професійними якостями здобувачів вищої освіти. Встановлено, що здобувачі вищої освіти повинні мати цільову, діяльнісну, інформаційну та ефективну систему навчання, яка допоможе їм розвинути цифрові навички під час навчання. Доведено, що цифрова компетентність ‒ це можливість використовувати такі цифрові технології критично та творчим чином. Формування грамотності в галузі цифрової компетентності акумулює такі здатності: знання основних операційних навичок, здатність до пошуку та оцінки інформації, можливість обробки та аналізу даних, креативність і здатність до спільної роботи, інформованість про інформаційну безпеку, захист конфіденційності та подання інформації.

Біографії авторів

Микола Захаревич, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями.

Владислав Григоренко, Хмельницький національний університет.

Aспірант.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-27

Як цитувати

Захаревич, М., & Григоренко, В. (2024). ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА ЦИФРОВА ГРАМОТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 119–129. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2024.302215

Номер

Розділ

Статті