СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОСОБИСТІСНОМУ ТА ОСВІТНЬОМУ РОЗВИТКУ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2024.312959Ключові слова:
навчання; компетентність; дослідницька компетентність; дослідження; учні; критичне мислення; самостійність; інтелектуальний розвиток.Анотація
У статті визначено сутність дослідницької компетентності учнів, схарактеризовано її роль у формуванні особистості підлітка, яка полягає в сприянні розвитку критичного мислення, забезпечує формування навичок самостійного навчання та самоорганізації, стимулює творчу активність учнів. Визначено основні компоненти дослідницької компетентності, а саме: знання, уміння та навички, які забезпечують успішне проведення досліджень та розвивають здатність до самостійної, творчої і критичної роботи з інформацією. Доведено важливість наявності сприятливого навчального середовища для формування дослідницької компетентності учнів, що включає інтерактивні заняття, проекти, експерименти, консультативну підтримку педагогів, вільний доступ до джерел навчальної інформації тощо.