СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОСОБИСТІСНОМУ ТА ОСВІТНЬОМУ РОЗВИТКУ УЧНІВ

Автор(и)

  • Віталій Бербец Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-2798-9210
  • Руслан Кожевніков Уманський ліцей № 3 Уманської міської ради Черкаської області., Україна https://orcid.org/0009-0008-9620-8792

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2024.312959

Ключові слова:

навчання; компетентність; дослідницька компетентність; дослідження; учні; критичне мислення; самостійність; інтелектуальний розвиток.

Анотація

У статті визначено сутність дослідницької компетентності учнів, схарактеризовано її роль у формуванні особистості підлітка, яка полягає в сприянні розвитку критичного мислення, забезпечує формування навичок самостійного навчання та самоорганізації, стимулює творчу активність учнів. Визначено основні компоненти дослідницької компетентності, а саме: знання, уміння та навички, які забезпечують успішне проведення досліджень та розвивають здатність до самостійної, творчої і критичної роботи з інформацією. Доведено важливість наявності сприятливого навчального середовища для формування дослідницької компетентності учнів, що включає інтерактивні заняття, проекти, експерименти, консультативну підтримку педагогів, вільний доступ до джерел навчальної інформації тощо.

Біографії авторів

Віталій Бербец, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти.

Руслан Кожевніков, Уманський ліцей № 3 Уманської міської ради Черкаської області.

Вчитель трудового навчання і технології.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Бербец, В., & Кожевніков, Р. (2024). СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОСОБИСТІСНОМУ ТА ОСВІТНЬОМУ РОЗВИТКУ УЧНІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 58–65. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2024.312959

Номер

Розділ

Статті