ПРОБЛЕМА НАОЧНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИЧНИХ ТЕОРІЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Сергій Терещук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-1084-5838

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326204

Ключові слова:

наочність; «криза наочності»; квантова теорія; спеціальна теорія відносності; гіпотетико-дедуктивна модель; критичне мислення; загальна теорія відносності; корпускулярно-хвильовий дуалізм; фізичні поняття; фізичні теорії.

Анотація

Стаття присвячена проблемі наочності у методиці навчання фізики, яка виникла у зв’язку із розвитком фізичної науки та пов’язана з високим рівнем абстракції наукових понять, що вивчаються у курсі фізики 11 класу. Викладено результати дослідження, в якому показано, що вказана проблема розв’язується в межах гіпотетико-дедуктивної моделі вивчення квантової фізики та теорії відносності. Розв’язання проблеми наочності можливе, якщо змістити акценти у навчанні з демонстрації наочностей об’єктів мікросвіту та відповідних явищ на дослідження учнями цих об’єктів з використанням індуктивних та дедуктивних процедур із широким залученням концепції критичного раціоналізму

Біографія автора

Сергій Терещук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Терещук, С. (2025). ПРОБЛЕМА НАОЧНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИЧНИХ ТЕОРІЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 61–70. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326204

Номер

Розділ

Статті