ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Зоя Возна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-3242-3214
  • Сергій Куценко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-8020-2141

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326284

Ключові слова:

ідентичність; національна та громадянська ідентичність; шкільна історична освіта; громадянська освіта; стратегії формування ідентичності; модельна навчальна програма; бар’єри ідентичності; самоідентифікація.

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування національної та громадянської ідентичності учнів засобами змісту предметів громадянської та історичної освітньої галузі. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначені основні стратегії конструювання ідентичності особистості та дидактичний інструментарій реалізації важливих для процесу ідентифікації учнів завдань. У дослідженні проаналізовані бар’єри на шляху формування ідентичності учнів. Наведені приклади реалізації когнітивних стратегій, важливих для усунення бар’єрів, визначені способи артикуляції, рефлексії, трансформування проблеми у новий досвід.

Біографії авторів

Зоя Возна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри всесвітньої історії та методик навчання.

Сергій Куценко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат історичних наук, доцент кафедри всесвітньої історії та методик навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Возна, З., & Куценко, С. (2025). ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 71–78. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326284

Номер

Розділ

Статті