ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326284Ключові слова:
ідентичність; національна та громадянська ідентичність; шкільна історична освіта; громадянська освіта; стратегії формування ідентичності; модельна навчальна програма; бар’єри ідентичності; самоідентифікація.Анотація
Статтю присвячено проблемі формування національної та громадянської ідентичності учнів засобами змісту предметів громадянської та історичної освітньої галузі. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначені основні стратегії конструювання ідентичності особистості та дидактичний інструментарій реалізації важливих для процесу ідентифікації учнів завдань. У дослідженні проаналізовані бар’єри на шляху формування ідентичності учнів. Наведені приклади реалізації когнітивних стратегій, важливих для усунення бар’єрів, визначені способи артикуляції, рефлексії, трансформування проблеми у новий досвід.
##submission.downloads##
Опубліковано
2025-03-28
Як цитувати
Возна, З., & Куценко, С. (2025). ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 71–78. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326284
Номер
Розділ
Статті