ЗМІСТ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ТРАНСВЕРСАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326290Ключові слова:
зміст; система; формування; трансверсальна компетентність; майбутній учитель географії; організація; мотивація; регламент; процес; формування; діагностика; корекція.Анотація
У статті розкрито зміст системи формування трансверсальної компетентності у майбутнього вчителя географії. Виявлено, що змістово-організаційна складова забезпечує систематизацію предметного змісту, який має бути засвоєним та організаційне структурування процесу формування трансверсальної компетентності у майбутніх учителів географії. Доведено, що мотиваційно-регламентаційна складова системи забезпечує визначення індивідуалізованих цільових орієнтацій формування мотивів через етапи, використання методів, засобів і форм мотивуючого впливу викладача. Встановлено, що процесуально-формувальна складова розкриває прийоми, в ході реалізації яких у здобувачів формуються знання, розуміння та професійно значущі якості. Розкрито, що діагностично-коригуюча складова спрямована на оцінювання ступеня відповідності отриманих результатів запланованим та коригування виявлених недоліків. Доведено, що система формування трансверсальної компетентності у здобувачів характеризується гнучкістю, інтегративністю, циклічністю, стійкістю.