ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ МАРІЇ МОНТЕССОРІ В КОНТЕКСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Аліна Баєнко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка., Україна https://orcid.org/0000-0003-2266-9904
  • Тамара Янченко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка., Україна https://orcid.org/0000-0002-2967-0695

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326306

Ключові слова:

Марія Монтессорі; педагогічні принципи; сензитивний період; індивідуальний підхід; заклад дошкільної освіти; монтессорі-педагог; монтессорі-матеріали; підготовлене середовище.

Анотація

У статті проаналізовано ключові засади педагогічних поглядів Марії Монтессорі та досліджено особливості їх використання в контексті діяльності закладів дошкільної освіти України. Розглянуто основні принципи методу італійської педагога: підготовлене середовище, різновікові групи дітей, повага до свободи вибору, спеціальна підготовка дорослого, які сприяють формуванню гармонійної та здорової особистості дитини. Висвітлено перспективи поширення методу Монтессорі в дошкільній системі України та характеризовано виклики, які виникають під час упровадження педагогічної системи в традиційних закладах.

Біографії авторів

Аліна Баєнко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка.

Аспірант.

Тамара Янченко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка.

Доктор педагогічних наук, професор.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Баєнко, А., & Янченко, Т. (2025). ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ МАРІЇ МОНТЕССОРІ В КОНТЕКСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 137–144. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326306

Номер

Розділ

Статті