ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ З ПОЗИЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332112Ключові слова:
психологічні характеристики; майбутні учителі географії; компетентнісний підхід; компетентність; індивідуально-психологічні якості; студентський вік; здобувачі; майбутня професіяАнотація
У статті досліджено психологічні характеристики майбутніх учителів географії з позиції компетентнісного підходу. Встановлено, що сучасному вчителю географії необхідно мати широку палітру психологічних характеристик та спеціальних, що визначаються особливостями предмета, який викладається. Проаналізовано погляди вітчизняних вчених, які запропонували широкий спектр психологічних характеристик майбутнього вчителя географії, які визначають ефективність педагогічної діяльності. Виявлено, що вітчизняні вчені включають психологічні характеристики у зміст поняття «компетентність» і розглядають як внутрішню умову її формування. Досліджено, що навчання у ЗВО впливає на психічний розвиток людини: переструктуруються психічні функції інтелекту, змінюється вся структура особистості. Доведено, що заклади вищої освіти відіграють важливу роль у формуванні у здобувачів комунікативних та організаторських якостей, толерантності, емпатії тощо. Розкрито особливості психічного розвитку у здобувачів, які освоюють різні спеціальності. Доведено, що заклад вищої освіти здатний мобілізувати вікові резерви та забезпечити розвиток психологічних характеристик, що обумовлюють формування компетентностей майбутніх фахівців у процесі навчання.