ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ НА РОЗВИТОК ОСВІТНІХ ТА ВИХОВНИХ ІНСТИТУЦІЙ У КРАКОВІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332120

Ключові слова:

освіта; виховний ідеал; опіка; безпритульні; сироти; транформація; виховання; Краків; соціальна мобільність

Анотація

У статті проаналізовано вплив соціально-політичних перетворень на функціонування освітніх та виховних інституцій у Кракові у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Досліджено соціально-економічні та суспільні фактори, що визначали розвиток системи освіти й опіки над дітьми, зокрема роль державних, громадських та приватних ініціатив у забезпеченні навчання та виховання дітей з найбідніших верств населення. Особлива увага приділена проблемам соціального сирітства, умовам навчання, доступності освіти та викликам, пов’язаним із змінами у структурі сім’ї. Висвітлено еволюцію виховних підходів та адаптацію освітніх закладів до нових соціальних реалій.

Біографія автора

Марина Яхнич, Криворізький державний педагогічний університет

Здобувач третього рівня освіти кафедри педагогіки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Яхнич, М. (2025). ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ НА РОЗВИТОК ОСВІТНІХ ТА ВИХОВНИХ ІНСТИТУЦІЙ У КРАКОВІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 26–35. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332120

Номер

Розділ

Статті