ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ У МОВНО-ЛІТЕРАТУРНІЙ ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Інна Лукіянчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9786-1450
  • Валентина Коваль Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-7698-3600

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332121

Ключові слова:

гейміфікація; медіаграмотність; цифрові технології; освітні технології; індивідуалізація; критичне мислення; освітній процес; українська мова; інформаційна безпека

Анотація

У статті проаналізовано гейміфікацію як інноваційний підхід до формування медіаграмотності у мовно-літературній освітній галузі. Розглянуто теоретичні основи гейміфікації, її вплив на мотивацію, критичне мислення та вміння аналізувати медіаконтент. Запропоновано практичні методи впровадження гейміфікаційних технологій, таких як фактчекінг-квести, рольові ігри та симуляції, що дозволяють здобувачам освіти взаємодіяти з медіаконтентом, розвивати навички критичного мислення. Наголошено на важливості цифрових інструментів та рекомендаціях для педагогів щодо їх інтеграції в освітній процес.

Біографії авторів

Інна Лукіянчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор філософії, доцент кафедри української мови та методики її навчання.

Валентина Коваль, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор кафедри української мови та методики її навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Лукіянчук, І., & Коваль, В. (2025). ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ У МОВНО-ЛІТЕРАТУРНІЙ ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 36–46. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332121

Номер

Розділ

Статті