СІМ’Я ТА ЕМІГРАЦІЯ: ЯК СТАТУС РОДИНИ ВИЗНАЧАЄ ПРОЦЕС АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ

Автор(и)

  • Валентина Кушнір Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Університет ім. Адама Міцкевича в Познані, Україна https://orcid.org/0000-0002-9037-8060

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332135

Ключові слова:

адаптація до нових умов життя дітей-емігрантів; статус родини; вимушена еміграція; труднощі у навчанні дітей-емігрантів; проблеми з поведінкою та емоційним станом дітей в еміграції; психолого-педагогічна підтримка; психолого-педагогічні консультації в Польщі

Анотація

У статті аналізується вплив статусу родини на процес адаптації дітей-мігрантів у Польщі у контексті вимушеної еміграції через російсько-українську війну. Враховуючи соціально-економічний рівень, рівень освіти, житлові умови та психологічний стан родин, досліджено фактори, що сприяють або ускладнюють інтеграцію дітей у нове середовище. Особливу увагу приділено ролі сімейної підтримки, рівню культурного капіталу та емоційному благополуччю. Висвітлено важливість психологічної підтримки та соціальних програм для підвищення рівня адаптації. Успішна інтеграція дітей-мігрантів у польське суспільство значною мірою залежить від рівня адаптації їхніх батьків, зокрема володіння польською мовою, наявності стабільного фінансового доходу та формування соціального оточення.

Біографія автора

Валентина Кушнір, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Університет ім. Адама Міцкевича в Познані

Доктор педагогічних наук, професор, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; доктор хабілітований, професор, Університет ім. Адама Міцкевича в Познані.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Кушнір, В. (2025). СІМ’Я ТА ЕМІГРАЦІЯ: ЯК СТАТУС РОДИНИ ВИЗНАЧАЄ ПРОЦЕС АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 93–99. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332135

Номер

Розділ

Статті