СІМ’Я ТА ЕМІГРАЦІЯ: ЯК СТАТУС РОДИНИ ВИЗНАЧАЄ ПРОЦЕС АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332135Ключові слова:
адаптація до нових умов життя дітей-емігрантів; статус родини; вимушена еміграція; труднощі у навчанні дітей-емігрантів; проблеми з поведінкою та емоційним станом дітей в еміграції; психолого-педагогічна підтримка; психолого-педагогічні консультації в ПольщіАнотація
У статті аналізується вплив статусу родини на процес адаптації дітей-мігрантів у Польщі у контексті вимушеної еміграції через російсько-українську війну. Враховуючи соціально-економічний рівень, рівень освіти, житлові умови та психологічний стан родин, досліджено фактори, що сприяють або ускладнюють інтеграцію дітей у нове середовище. Особливу увагу приділено ролі сімейної підтримки, рівню культурного капіталу та емоційному благополуччю. Висвітлено важливість психологічної підтримки та соціальних програм для підвищення рівня адаптації. Успішна інтеграція дітей-мігрантів у польське суспільство значною мірою залежить від рівня адаптації їхніх батьків, зокрема володіння польською мовою, наявності стабільного фінансового доходу та формування соціального оточення.