СИСТЕМА СПЕЦІАЛЬНОЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГА ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332164Ключові слова:
інновація; культура; інноваційна культура педагога; інноваційна діяльність; вчитель початкової школи; інноваційна підготовка педагога; система спеціальної інноваційної підготовки педагога; принципи спеціальної інноваційної підготовкиАнотація
У статті обґрунтовано систему спеціальної інноваційної підготовки педагога початкової школи. Розглянуто чинники формування в майбутніх педагогів інноваційної культури; розкрито сутність інновації в освіті та зміст інноваційно-педагогічної культури вчителя; проаналізовано різні підходи до визначення поняття «інноваційна культура». Виділено складові компоненти інноваційно-педагогічної культури та проаналізовано провідні особистісні професійно значущі якості сучасного педагога й особливості його інноваційної діяльності. Висунуте положення про формування інноваційної культури вчителя початкових класів під час професійної підготовки як одного з головних завдань навчально-виховного процесу закладу вищої освіти. Приділено увагу питанню формування особистості майбутнього педагога засобами інтенсифікації інноваційних процесів в освіті. Висвітлено принципи інноваційної педагогічної діяльності, а саме: диференціації, індивідуалізації, демократизації освіти та принципу інтеграції як процесу, що дає додаткові можливості творчого розвитку, формування якісного базису інтелектуально-пізнавальної, емоційно-чуттєвої та інноваційної культури майбутнього педагога.