ТРАНСФОРМАЦІЙНА РОЛЬ КОРОТКИХ ТА ІНТЕРАКТИВНИХ МЕДІА У ОЗНАЙОМЛЕННІ З ПОНЯТТЯМ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2025.332174Ключові слова:
академічна доброчесність; етика; викладання; вища освіта; медіа; гейміфікація; доступність; адаптивністьАнотація
Академічна доброчесність, невід’ємна умова інтелектуальних пошуків та наукової комунікації, являє собою багатоаспектну систему цінностей, принципів та правил, які здобувачі освіти повинні усвідомити та прийняти. Традиційно для пояснення цих норм використовуються нормативні документи, кодекси честі та лекції. Однак, у дедалі більш цифровому та медіанасиченому світі ці методи часто виявляються неефективними для належного залучення студентів та забезпечення глибокого розуміння таких нюансованих концептів, як плагіат, академічна змова, фабрикація даних та етичне використання інформації.
Справжнім викликом є не лише дефініція та виявлення недоброчесної поведінки, а й у формування справжнього прийняття ідеалів академічної доброчесності. Дане дослідження аргументує, що стратегічне використання доступних, часто короткоформатних та інтерактивних медіа – включно з відеоматеріалами, онлайн-модулями та фрагментами фільмів – пропонує потужний та більш ефективний підхід до викладання складних правил і, що принципово, фундаментальних цінностей академічної доброчесності. Використовуючи переваги зазначених медіаресурсів, заклади освіти можуть створювати більш захопливий, цікавий та дієвий освітній досвід, який резонуватиме із сучасними здобувачами освіти та сприятиме культивуванню стійкої культури доброчесності.
Ця стаття досліджує педагогічне обґрунтування застосування медіа для навчання академічної доброчесності. У ній будуть представлені приклади різних типів медіа та їхніх прикладних аспектів, висвітлено успішні інституційні та міжнародні практики, а також зважено пов’язані з цим переваги та виклики, перш ніж буде сформульовано висновок щодо загального потенціалу такого підходу. Особлива увага приділяється досвіду викладацького складу у роботі зі студентами першого курсу під час їхнього первинного ознайомлення з принципами академічної доброчесності у закладах вищої освіти.