РЕФЛЕКСИВНІ ПІДХОДИ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Світлана Горбулінська Львівський національний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0002-8154-2949
  • Наталія Голуб Львівський національний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0003-4771-4740
  • Галина Клепач Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0003-0784-8373

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345025

Ключові слова:

рефлексія, рефлексивний підхід, рефлексивне управління, навчання біології, навчальна діяльність, діалог, спілкування, компетентнісний підхід, самооцінювання, самоаналіз, критичне мислення

Анотація

У статті розглянуто сутність і педагогічні можливості рефлексивного підходу у навчанні біології, які є складовою формування комунікативної компетенції школярів нової української школи. Проаналізовано психолого-педагогічні засади організації рефлексивної діяльності учнів, визначено шляхи впровадження рефлексії в освітній процес. Зазначено, що рефлексивні технології сприяють розвитку критичного мислення, самостійності, формуванню природничо-наукової компетентності та підвищенню навчальної мотивації учнів. Обґрунтовано рефлексивну методику навчання представлену взаємопов’язаними компонентами педагогічного процесу.

Біографії авторів

Світлана Горбулінська, Львівський національний університет імені Івана Франка

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри генетики та біотехнології.

Наталія Голуб, Львівський національний університет імені Івана Франка

Кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри генетики та біотехнології.

Галина Клепач, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри біології та хімії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Горбулінська, С., Голуб, Н., & Клепач, Г. (2025). РЕФЛЕКСИВНІ ПІДХОДИ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 6–16. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345025

Номер

Розділ

Статті