ТЕОРЕТИЧНІ ПОШУКИ І ПРАКТИКА ПСИХОАНАЛІТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ У КРАЇНАХ ЄВРОПИ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345315

Ключові слова:

психоаналітична педагогіка, альтернативна освіта, глибинна психологія, виховання, освітні практики, психодинамічний підхід, міжособистісна взаємодія, формування особистості

Анотація

У статті проаналізовано сучасний розвиток ідей психоаналітичної педагогіки у Великобританії, Німеччині, Франції та Італії. Використано теоретичні методи: аналіз наукової літератури, порівняльний, системний аналіз і синтез. З’ясовано, що у Франції психоаналітична педагогіка зосереджується на міжособистісних стосунках і творчій діяльності; у Німеччині – на аналізі внутрішніх конфліктів і терапевтичному впливі; у Великобританії – на розвитку емоційної зрілості та творчих формах самопізнання; в Італії – на культурно-соціальному контексті, ролі сім’ї та інклюзивності. Встановлено, що сучасна психоаналітична педагогіка має міждисциплінарний характер, поєднує психоаналіз із гуманістичними підходами й спрямована на особистісний розвиток і соціалізацію учнів.

Біографія автора

Євген Нелін

Кандидат педагогічних наук, незалежний дослідник.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Нелін, Є. (2025). ТЕОРЕТИЧНІ ПОШУКИ І ПРАКТИКА ПСИХОАНАЛІТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ У КРАЇНАХ ЄВРОПИ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 31–39. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345315

Номер

Розділ

Статті