ТЕОРЕТИЧНІ ПОШУКИ І ПРАКТИКА ПСИХОАНАЛІТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ У КРАЇНАХ ЄВРОПИ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345315Ключові слова:
психоаналітична педагогіка, альтернативна освіта, глибинна психологія, виховання, освітні практики, психодинамічний підхід, міжособистісна взаємодія, формування особистостіАнотація
У статті проаналізовано сучасний розвиток ідей психоаналітичної педагогіки у Великобританії, Німеччині, Франції та Італії. Використано теоретичні методи: аналіз наукової літератури, порівняльний, системний аналіз і синтез. З’ясовано, що у Франції психоаналітична педагогіка зосереджується на міжособистісних стосунках і творчій діяльності; у Німеччині – на аналізі внутрішніх конфліктів і терапевтичному впливі; у Великобританії – на розвитку емоційної зрілості та творчих формах самопізнання; в Італії – на культурно-соціальному контексті, ролі сім’ї та інклюзивності. Встановлено, що сучасна психоаналітична педагогіка має міждисциплінарний характер, поєднує психоаналіз із гуманістичними підходами й спрямована на особистісний розвиток і соціалізацію учнів.