СТАН ТА НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ-ЛОГОПЕДІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345363Ключові слова:
інформаційно-цифрова компетентність, учитель-логопед, цифрові інструменти, цифровізація освіти, професійна підготовка, цифрові ресурси, штучний інтелект у логопедії, дистанційне навчанняАнотація
У статті проаналізовано особливості формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів-логопедів у контексті цифрової трансформації освіти. Визначено рівень використання цифрових інструментів, освітні потреби фахівців і чинники, що впливають на ефективність їх застосування у професійній діяльності. Встановлено, що цифрові технології поступово стають органічною частиною логопедичної практики, проте рівень їх упровадження залишається нерівномірним і залежить від професійної підготовки логопедів та матеріально-технічних умов освітніх закладів. Виокремлено основні бар’єри формування цифрової компетентності у логопедів-практиків: дефіцит часу, недостатність технічних знань, відсутність чітких методичних рекомендацій та обмежені фінансові ресурси. Окреслено напрями вдосконалення цифрової підготовки логопедів, зокрема розвиток практичних умінь зі створення інтерактивних матеріалів і використання штучного інтелекту.