ТИПИ ЗАВДАНЬ З ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ОС МАГІСТР

Автор(и)

  • Наталя Гут Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-0170-8006
  • Ірина Щербань Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9918-7711

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345374

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти ОС Магістр, Ділова іноземна мова (англійська), розвиток професійної комунікативної компетентності, тема курсу, метод навчання на основі завдань, типи завдань

Анотація

У статті проаналізовано систему завдань курсу Ділова англійська мова для здобувачів освіти ОС Магістр та визначено її роль у формуванні професійної комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Підкреслено, що в умовах глобалізації та інтернаціоналізації освіти оволодіння англійською мовою стає ключовим чинником ефективної участі у міжнародному науковому, освітньому та професійному дискурсі. Здійснено аналіз методу навчання на основі завдань (task-based approach), який орієнтований на виконання реалістичних комунікативних дій, що відображають потреби сучасного професійного середовища. Визначено, що традиційні вправи здебільшого орієнтовані на відпрацювання мовних форм, тоді як завдання спрямовані на досягнення конкретного комунікативного результату, що робить навчальний процес більш змістовним і наближеним до реальних умов спілкування. Окрему увагу приділено впровадженню симуляцій, кейсів та мікрозавдань, які забезпечують інтеграцію точності та плавності мовлення, сприяють формуванню критичного мислення й професійного самовираження. Розглянуто чотири структурні компоненти комунікативної компетентності (лінгвістичний, соціолінгвістичний, дискурсивний та стратегічний) і показано, як завдання курсу можуть сприяти їх збалансованому розвитку. Проаналізовано приклади змістового наповнення курсу Ділова іноземна мова в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, що базується на поєднанні завдань академічного письма, наукових презентацій, ділового листування та рефлексивного аналізу комунікативних ситуацій. Отримані результати підтверджують ефективність комплексного підходу, який об’єднує елементи симуляцій, мікровправ, забезпечуючи розвиток професійної комунікативної компетентності, міжкультурної адаптивності та готовності здобувачів освіти до успішної взаємодії в академічному й професійному середовищі.

Біографії авторів

Наталя Гут, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов.

Ірина Щербань, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Гут, Н., & Щербань, І. (2025). ТИПИ ЗАВДАНЬ З ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ОС МАГІСТР. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 59–65. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345374

Номер

Розділ

Статті