ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ДИСЦИПЛІНАХ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2025.345425Ключові слова:
інноваційні технології, військово-патріотичне виховання, цифрові освітні ресурси, інтерактивні методи, компетентнісний підхід, мотивація навчання, виховання, навчанняАнотація
Дослідження спрямоване на визначення ефективності застосування інноваційних технологій навчання у процесі викладання дисциплін військово-патріотичного виховання. Основна увага приділяється аналізу методичних підходів, що сприяють формуванню у молоді національної свідомості, почуття відповідальності за долю держави, а також розвитку ключових компетентностей у сфері оборони та безпеки.
У роботі використано комплекс теоретичних і практичних методів: аналіз науково-педагогічної літератури, порівняльно-аналітичний підхід до визначення ефективності сучасних освітніх технологій, педагогічне спостереження, опитування студентів та викладачів, а також елементи експериментального навчання з упровадження цифрових і тренінгових методик у навчальний процес.
Встановлено, що впровадження інноваційних технологій – таких як інтерактивні платформи, симуляційні тренажери, проєктне навчання, віртуальні навчальні середовища та технології доповненої реальності - істотно підвищує рівень засвоєння навчального матеріалу, мотивацію студентів і якість практичної підготовки. Використання цифрових технологій дозволяє моделювати реальні бойові та кризові ситуації, формуючи у здобувачів освіти навички командної взаємодії, стратегічного мислення та самоконтролю. Педагогічний експеримент довів, що застосування інноваційних методів навчання підвищує індекс сформованості військово-патріотичних якостей у середньому на 25–30 % порівняно з традиційними формами навчання.