ПОТЕНЦІАЛ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ШКОЛИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ ГУМАННИХ СТОСУНКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134428Ключові слова:
виховання, система, виховна система, виховна система школи, потенціал виховної системи школи, гуманізм, гуманність, міжособистісні гуманні стосунки, функціонування виховної системи, потенціал виховної системиАнотація
У статті проаналізовано особливості формування міжособистісних гуманних стосунків в умовах виховної системи школи, розкрито суть поняття «міжособистісні стосунки», їх класифікація. Метою статті є розкриття потенціалу виховної системи школи щодо формування міжособистісних гуманних стосунків. У статті акцентується увага на специфічних ознаках гуманістичної виховної системи. Доводиться важливість системного підходу у вихованні. Робиться висновок, що створення та функціонування в навчальному закладі власної виховної системи уможливлює розв’язання проблеми формування гуманних міжособистісних стосунків.Посилання
Бех І. Д., Ганусенко Н. І., Чорна К. І. Концепція виховання гуманістичних цінностей учнів. До факультативного курсу «Основи гуманістичної моралі» / І. Д. Бех, Н. І. Ганнусенко, К. І. Чорна // Шкільний світ. – 2005. – № 45. С. 4–11.
Бойван О. С. Ідеї гуманістичного підходу у вихованні в історії та теорії педагогічної науки / О. С. Бойван // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. – К.: НПУ, 2008. – Вип. 8. – С. 46–50.
Васянович Г. П. Педагогічна етика: Навчально-методичний посібник / Г. П. Васянович – Львів: «Норма», 2005. – 344 с.
Єрмаков І. Г. Виховання життєтворчості: моделі виховних систем [Текст] / І. Г. Єрмаков. – Х. : Видав. група «Основа», – 2006. – 224 с.
Кабуш В. Т. Гуманистическая воспитательная система: теория и практика / В. Т. Кабуш. – Минск, 2001. – 332 с.
Караковский В. А. Воспитание для всех / В. А. Караковский. – М. : НИИ школьных технологий, 2008. – 240 с.
Макаренко А. С. Методика організації виховного процесу // Твори в 7 т. Т.5. / А. С. Макаренко. – К.: Рад. школа, 1954. – 382 с.
Нова українська школа // Освіта України. – 23 серпня 2016 р.
Обозов Н. Н. Психология межличностных отношений / Н. Н. Обозов. – Киев: Лыбидь, 1990. – 192 с.
Погоріла І. О. Становлення виховних систем гімназій у контексті життєтворчості особистості: Практико-орієнтований посібник. / І. О. Погоріла – К. : Унів. Вид-во «Пульсари», 2003. – 227 с.
Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание / С. Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 2012. – 288 с.
Сорока Г. І. Сучасні виховні системи та технології: [навч.-метод. посібник для керівників шкіл, учителів, класних керівників, вихователів, слухачів ІПО] / Г. І. Сорока. – X. : Веста : Вид-во «Ранок», 2002. – 128 с. – (Серія «Управління школою»).
Соціолого-педагогічний словник / Уклад.: С. У. Гончаренко, В. В. Радул, М. М. Дубінка та ін., За ред. В. В. Радула. – К.: ЕксОб, – 2004. – 304 с.
Шабанова Ю. О. Системний підхід у вищій школі: підруч. для студ. Магістратури / Ю. О. Шабанова; М-во освіти і науки України; Нац. гірн. ун-т. – Д.: НГУ, 2014. – 120 с.