ОСНОВНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134910Ключові слова:
майбутні лікарі, професійна освіта, професійна діяльність лікаря, інноваційні технології, реформування освітиАнотація
У статті розглянуто основні аспекти професійної підготовки майбутніх лікарів у вищих медичних навчальних закладах України, окреслено ряд питань, котрі потребують суттєвих змін. Виокремлено підходи до використання нових технологій навчання в системі вищої медичної освіти, інтегрування всіх етапів навчально-виховного процесу на основі найкращих світових здобутків. Визначено головну мету професійної діяльності лікаря, яка полягає в збереженні та захисті життя та здоров’я людини. Окреслено пріоритети ступеневої професійної підготовки та перепідготовки медичних працівників, безперервного професійного розвитку, застосування дистанційної освіти та органічного поєднання клінічної, теоретичної та психологічної підготовки медичного персоналу в університетських клініках. Доведено, що лікарю – випускнику вищої медичної школи – необхідна цілісна система орієнтування, котра передбачає розвиток професійних і особистісних якостей, цінностей, настанов і інтересів, професійної спрямованості мислення, емоційно-вольових якостей, здібностей і компетенцій, розвиненість його власної ціннісно-смислової сфери.
Посилання
Артюхина А. И. Образовательная среда высшего учебного заведения как педагогический феномен (на материале проектирования образовательной среды медицинского университета) : дис. … доктора пед. наук : 13.00.08 / А. И. Артюхина. – Волгоград, 2007. – 377 с.
Підходи до підготовки сімейних лікарів в Україні та країнах Європи / Вороненко Ю. В., Шекера О. Г., Ткаченко В.І. та ін. // Український Медичний Часопис. – 2014. – № 3(101). – С. 116–120.
Етичний кодекс лікаря України // Медицина транспорту України. – 2009. – № 4. – С. 6–11.
Національна стратегія побудови нової системи охорони здоров’я
в Україні на період 2015–2025 рр. [Електронний ресурс]. –
Режим доступу : http://healthsag.org.ua/wp-content/uploads/2014/11/Proekt-
Strategiyi-reformi_OZ.pdf/
Паламаренко І. О. Урахування досвіду Великої Британії при підготовці сімейних лікарів в Україні / І. О. Паламаренко // Вісник Національного університету оборони України. – 2014. – № 4(41).
Сбруєва А. А. Освітні реформи 80–90-х років ХХ століття: англійський досвід / А Сбруєва // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. Серія: Педагогічні науки. – 2003. – Вип. 11. – С. 105–110.
Устінов О. В. Роль та місце лікаря в сучасному суспільстві (за матеріалами виступу Міністра Охорони здоров’я України Раїси Богатирьової) [Електронний ресурс] / О. В. Устінов // Український Медичний Часопис. – Режим доступу : http://www.umj.com.ua/article/
/rol-ta-misce-likarya-v-suchasnomu-suspilstvi-za-materialami-vistupu-ministra-oxoroni-zdorov-ya-ukraini-raisi-bogatirovoi 2013-09-06
Федорова К. В. Формування професійно-етичних якостей майбутніх лікарів у виховному просторі вищого медичного навчального закладу : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / К. В. Федорова. – Старобільськ, 2016.