ПРОЕКТУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ В УМОВАХ ОСОБИСТІСНО- ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137541Ключові слова:
педагогічне проектування, особистісно-орієнтовне навчання, пізнавальна діяльність, самонавчання, узагальнення, систематизація, дидактичне проектування, проектування навчальної діяльності.Анотація
У статі обґрунтовані можливості проектування навчальної діяльності старшокласників як засобу, що забезпечує підвищення їх успішності. Здійснений теоретичний аналіз літератури по досліджуваній проблемі; проаналізований досвід практичної роботи вчителів та готовність педагогів і учнів до проектувальної діяльності. За допомогою анкетування та тестування були виявленні типові труднощі у здійсненні проектувальної діяльності, та способи їх подолання. Розкрито сутність таких понять, як «педагогічне проектування», «особистісно-орієнтовне навчання», «самонавчання», «узагальнення», «систематизація».Посилання
Аношкин А. П. Педагогическое проектирования систем и технологий
обучения. Учеб. пособие. – Омск: Ом. ГПУ, 1997. – 140 с.
Безрукова B. C. Педагогика. Проектная педагогика: Учеб. пособие. – Екатеринбург, «Деловая книга», 1996, – 344 с.
Высоцкая С. И. Дидактические аспекты проблемы педагогического
проектирования. // Новые исследования в педагогических науках, –
, – № 1.
Границкая А. С. Научить думать и действовать Адаптивная система
обучения в школе: Кн. для учителя. – М. : Просвещение,1991. – 175 с.
Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе.
(Анализ зарубежного опыта). – М. : Знание, 1989, – 80 с.
Михеев В. И. Моделирование и методы теории измерений в
педагогике. – М. : Высшая школа, 1987. – 198 с.
Разумовский В. Г. Обучение и научное познание. // Педагогика, 1997, – № 1. – С. 14–17.
Сериков В. В. Личностно-ориентированное образование. //
Педагогика, 1994, – № 5. С. 16–20.
Український Радянський Енциклопедичний Словник: В 3-х т. Друге
видання. – К. : Головна Редакція УРЕ, 1987. – 736 с.
Чошанов М. А. Дидактическое конструирование гибкой технологии
обучения. / Проблемно-модульное обучение. Педагогика, 1997. – № 2. – С. 10–12.
Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в
современной школе. // Библиотека журнала «Директор школы». – М.,
– 1996. Спец. выпуск. – № 2. – С. 15–20.