УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ВИРІШЕННЯ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ В ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137552Ключові слова:
професійна освіта, навчальний процес, управління, мета, творчі завдання, дидактичні принципи, структурні компоненти управління, педагогічні умови.Анотація
Метою роботи є спроба визначити теоретичні та практичні аспекти управління процесом вирішення творчих завдань в професійній освіті, визначити умови, місце і роль викладача в цьому процесі. Реалізація дослідницьких завдань дослідження була досягнута на основі системного підходу і використання теоретичних і емпіричних методів. Зазначено, що управління – це функція організованих систем. В освіті – це процес регулювання навчального процесу викладачем. Ефективне управління процесом вирішення творчих завдань можливе за дотримання низки педагогічних умов.Посилання
Андрущенко В. П. Освіта на рубежі століть: філософія, методологія,
практика // Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз: Монографія / [В. П. Андрущенко, І. Я. Зязюн,
В. Г. Кремінь та ін.]; За ред. В. Г. Кременя. – К. : Наукова думка,
– С. 99–166.
Артюшина М. В. Психологія діяльності та навчальний менеджмент:
Навч. посіб. / [М. В. Артюшина, Л. М. Журавська, Л. А. Колесніченко
та ін.]; За заг. ред. М. В. Артюшиної. – К. : ДВНЗ «КНЕУ», 2008. –
с.
Васянович Г. Дидактичні засади формування професійних якостей
майбутніх кваліфікованих робітників / Г. Васянович, В. Онищенко //
Педагогіки і психологія професійної освіти: науково-методичний
журнал. – 2014. – № 1. – 314 с. – С. 7–25.
Дидактичні системи у вищій освіті : навч. посіб. / авт.-упоряд.
В. В. Бойченко. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. – 121 с.
Карамушка Л. М. Психологія освітнього менеджменту: Навч. посібник / Л. М. Карамушка. – К. : Либідь, 2004. – 424 с.
Козаков В. А. Психологія діяльності та навчальний менеджмент:
підручник: У 2 ч / В. А. Козаков. – К. : КНЕУ, 1999.
Ч. 1. Психологія суб’єкта діяльності / В. А. Козаков. – К. : КНЕУ,
– 244 с.
Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-
психологічний аспект) / Н. Л. Коломінський – К. : МАУП, 2000. –
с.
Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. /
А. І. Кузьмінський. – К. : Знання, 2005. – 486 с.
Матюшкин А. М. Психология мышления. Мышление как разрешение проблемных ситуаций: учебное пособие / А. М. Матюшкин; под ред. канд. психол. Наук А. А. Матюшкиной. – М. : КДУ, 2009. – 190 с.
Педагогіка вищої школи: Навч. посіб / [З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.]; За ред. З. Н. Курлянд. – [3-тє вид., перероб. і доп.]. – К. : Знання, 2007. – 495 с.
Педагогічні технології у неперервній професійній освіті: Монографія / За ред. С. О. Сисоєвої. – К. : ВШПОЛ, 2001. – 502 с.
Подласый И. П. Педагогика: учебник для прикладного бакалавриата / И. П. Подласый. – [3-е изд., перераб. и доп.]. – М. : Издательство Юрайт; ИД Юрайт, 2015. – 576 с.
Полякова Г. Адаптивне управління навчальним процесом як основа саморозвитку і самоорганізації його учасників / Г. Полякова // Рідна школа. – 2003. – № 2. – С. 26–28.
Теорії та технології інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний і регіональний контексти: монографія / за заг. ред. А. А. Сбруєвої. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – 520 с.
Философский словарь / [А. И. Абрамов, Л. Р. Авдеева, С. С. Аверинцев и др.]; под ред. И. Т. Фролова. – М. : Республика, 2001. – 719 с.