РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ, ВІДБІР МЕТОДІВ І ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ ЯК УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ УСНОГО УКРАЇНСЬКОГО МОВЛЕННЯ РОСІЙСЬКОМОВНИХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Тетяна Лозан

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137633

Ключові слова:

українська мова, українське мовлення, російськомовні першокласники, принципи, методи, прийоми, вправи.

Анотація

У статті розглядаються проблеми, пов’язані з особливостями навчання української мови російськомовних першокласників шкіл Придністров’я з українською мовою викладання. Обґрунтовано важливість оптимального відбору та доцільність застосування загальнодидактичних і лінгводидактичних принципів, методів та прийомів для ефективного формування усного українського мовлення російськомовних учнів першого класу. З’ясовано роль відібраних лінгводидактичних принципів для засвоєння української мови в умовах Придністров’я. Визначено та охарактеризовано основні напрямки експериментальної методики.

Посилання

Дубовик С. Організація навчальної мовленнєво-творчої діяльності

молодших школярів на уроках української мови / С. Дубовик //

Початкова школа. – 2016. – № 8. – С. 15–21.

Костюченко Л. Урок навчання грамоти / Л. Костюченко // Початкова

школа. – 2014. – № 9. – С. 21–22.

Лаврентьева А. Факторы успешности овладения младшими

школьниками русским языком как неродным / А Лаврентьева //

Начальная школа. – 2017. – № 1. – С. 53–58.

Лернер И. Я. Система методов обучения (дидактический аспект) /

И. Я. Лернер. – М. : Педагогика, 1981. – 186 с.

Лобчук О. Напрями роботи з розвитку умінь мовленнєвої діяльності у молодших школярів / О. Лобчук // Початкова школа. – 2016. – № 1. – С. 6–9.

Львов М. Р. Методика преподавания русского языка в начальных

классах: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений /

М. Р. Львов, В. Г. Горецкий, О В. Сосновская. – [3-е изд.]. – М. :

Издательский центр «Академия», 2007. – 464 с.

Програма. Українська мова. 1–4 класи // Збірник нормативного і

програмного супроводу з навчального предмета «Українська мова.

Читання. Початкові класи». – Тирасполь: ДОЗ «ПДІРО», 2009. –

С. 38–97.

Салистра И. Д. Очерки методов обучения иностранным языкам /

И. Д. Салистра. – М. : Высшая школа, 1966. – 179 с.

Успенский М. Б. Пути реализации методики и приёмов обучения

русскому языку в различных условиях билингвизма: автореф. дисс. на

соиск. научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и

методика обучения» / М. Б. Успенский. – М., 1980. – 23 с.

Успенский М. Б. Совершенствование методов и приёмов обучения

русского языка в национальной школе / М. Б. Успенский / [под ред.

Н. М. Шанского]. – М. : Педагогика, 1979. – 129 с.

Хорошковська О. Н. Лінгводидактична система початкового навчання української мови у школах з російською мовою викладання /

О. Н. Хорошковська. – К. : ВАТ УкрНДІПСК, 1999. – 306 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Лозан, Т. (2017). РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ, ВІДБІР МЕТОДІВ І ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ ЯК УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ УСНОГО УКРАЇНСЬКОГО МОВЛЕННЯ РОСІЙСЬКОМОВНИХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137633

Номер

Розділ

Статті