МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ СТУПЕНЕВОЇ ПІДГОТОВКИ МОРСЬКИХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Василь Чернявський

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137647

Ключові слова:

компетентнісний підхід в організації освітнього процесу, ступенева підготовка морських фахівців, методична система підготовки морських фахівців на основі компетентнісного подходу.

Анотація

У статті визначено шляхи розв’язання проблеми запровадження компетентісного підходу до організації освітнього процесу у морських вищих навчальних закладах з метою підвищення ефективності підготовки фахівців. Запропоновано методичні підходи до розроблення моделі освітнього процесу на основі компетентісного підходу в умовах інтеграції фундаментальної та фахової спрямованості навчання. Описано компетентнісну модель підготовки морських фахівців з урахуванням міжпредметних зв’язків навчальних дисциплін різних циклів. Визначено підходи до коригування навчальних планів спеціальностей на основі вимог компетентісного підходу, роботодавців та міжнародних нормативних документів, що регламентують підготовку морських фахівців.

Посилання

Болонский процесс (на основе опыта мониторингового исследования): глоссарий / [авт.-сост.: В. И. Байденко, О. Л. Ворожейкина, Е. Н. Карачарова и др.]; под науч. ред. д-ра пед. наук, проф. В. И. Байденко и д-ра техн. наук, проф. Н. А. Селезневой. – М. : Исслед. центр проблем качества подготовки спец., 2009. – 148 с.

Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика

реалізації: матеріали методол. семінару 3 квіт. 2014 р., м. Київ: [у 2 ч.]. Ч. 2 / Нац. акад. пед. наук України; [редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), О. І. Ляшенко (заст. голови) та ін.] – К. : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014 – 292 с.

Пасічник Ю. А. Європейські перспективи і використання

компетентнісного підходу при викладанні курсу фізики //

Ю. А. Пасічник, Г. О. Шишкін // Безперервна фізико-математична

освіта: проблеми, пошуки, перспективи : Матеріали Всеукраїнської

науково-практичної конференції. – Бердянськ : БДПУ, 2007. – С. 92–95.

Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування базових

професійних компетенцій у майбутніх фахівців технічних

спеціальностей : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 /

В. А. Петрук; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2008. – 36 с.

Чернявський В. В. Компетентнісний підхід як чинник забезпечення

вимог до підготовки фахівців морської галузі // Збірник наукових

праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана

Огієнка. Серія педагогічна. Випуск 20. Управління якістю підготовки

майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – Кам’янець-

Подільський, 2014. С. 230–232.

Чернявський В. В. Стандартизація підготовки фахівців морської галузі на засадах компетентнісного підходу // Збірник наукових праць

Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана

Огієнка. Сер. : Педагогічна. – 2013. – Вип. 19. – С. 250–253.

Шишкін Г. О. Інтеграція знань в системі фахової підготовки студентів / Г. О. Шишкін // Сучасні проблеми та перспективи навчання дисциплін природничо-математичного циклу: Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (09–10 жовтня 2013 р., м. Суми). – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013. – С. 45–48.

Шут М. І. Методологічні аспекти підготовки фахівців з фізики /

М. І. Шут, Л. Ю. Благодаренко // Науковий часопис НПУ

ім. М. П. Драгоманова. Серія № 3 «Фізика і математика у вищій і

середній школі»: Збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені

М. П. Драгоманова, 2006. – Випуск № 2. – С. 20–22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Чернявський, В. (2017). МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ СТУПЕНЕВОЇ ПІДГОТОВКИ МОРСЬКИХ ФАХІВЦІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137647

Номер

Розділ

Статті