МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ДО ЗАПОБІГАННЯ КОНФЛІКТАМ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137654Ключові слова:
модель, моделювання, структура моделі формування готовності до запобігання конфліктам.Анотація
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню моделі формування готовності майбутніх юристів до запобігання конфліктам у професійній діяльності. Дано визначення поняттю «моделювання процесу формування готовності майбутніх юристів до запобігання конфліктам у професійній діяльності». Аргументовано вибір структурно-функціонального виду моделювання. Охарактеризовано блоки моделі формування зазначеної готовності: цільовий, діагностичний, змістово-організаційний, рефлексивно- аналітичний, оцінювально-коригувальний. Зроблено висновок про те, що розроблена модель представляє собою цілісну систему й показує логічні взаємозв’язки між всіма елементами, задіяними у конфліктологічному навчанні студентів. Визначено перспективи подальших розробок.Посилання
Анохин П. К. Опережающее отражение действительности /
П. К. Анохин // Вопросы философии. – 1962. – № 7. – С. 97‒98.
Аванесов В. С. Определение, предмет и основные функции
педагогической диагностики / В. С. Аванесов // Педагогическая
диагностика. – 2002. – № 1. – С. 41–43.
Браніцька Т. Р. Актуальні завдання і проблеми конфліктологічної
підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій /
Т. Р. Браніцька // Наукові записки Вінницького державного
педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія :
педагогіка і психологія. – Вінниця, 2012. – вип. 38. – С. 130‒134.
Волкова Н. П. Моделювання професійної діяльності у викладанні
навчальних дисциплін студентам вищих навчальних закладів /
Н. П. Волкова, О. Б. Тарнопольський [під загальною та науковою
редакцією О. Б. Тарнопольського]. – Д.: Вид-во Дніпропетровського
ун-ту ім. Альфреда Нобеля, 2013. – 267 с.
Гнезділова К. М. Моделі та моделювання у професійній діяльності
викладача вищої школи: навч. посіб. / К. М. Гнезділова, С. О. Касярум. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2011. – 124 с.
Карпов А. В. Рефлексивность как психическое свойство и методика ее диагностики / А. В. Карпов // Психологический журнал. – 2003. – Т. 24. № 5. – С. 45‒57.
Краткий словарь по логике / Д. П. Горский, А. А. Ильин,
А. Л. Никифоров; под ред. Д. П. Горского. – М.: Просвещение, 1991. –
с.
Лебедева И. П. Структурно-функциональное моделирование в
педагогическом исследовании / И. П. Лебедева // Методология
диссертационных исследований проблем образования в условиях его
модернизации: сб. науч. ст. / Всерос. семинар по методологии
педагогики. Волгоград, 20–22 мая 2003 г. – Волгоград: Перемена,
– С. 55‒59.
Ожегов С. И. Словарь русского языка: ок. 57000 слов / под ред.
Н. Ю. Шведовой. – 18-е изд., стереотип. – М.: Рус.яз., 1986. – 797 с.
Перова С. В. Соціально-гуманітарні дисципліни в розвитку ключових компетентностей майбутніх учителів-філологів / С. В. Перова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2010. – № 16. – С. 15‒19.
Степаненко О. І. Формування готовності викладачів вищих навчальних закладів МВС України до попередження і розв’язання професійних конфліктів: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. І. Степаненко. – К., 2012. – 20 с.
Трухан М. А. Формування готовності майбутніх соціальних педагогів до діяльності з розв’язання професійних конфліктів у закладах освіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / М. А. Трухан. – Рівне, 2016. – 22 с.