МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137661Ключові слова:
компетентнісний підхід, загальноосвітній навчальний заклад, дидактична система, зміст освіти, модель реалізації компетентнісного підходу, профільне навчання, людина, модернізації освітнього середовища.Анотація
У статті пропонується проект експериментальної моделі реалізації компетентнісного підходу в процесі конструювання змісту профільного навчання. Модель є інструментом оптимізації та корекції вже функціонуючого змісту, керуванням для розроблення і дослідження процесу реалізації компетентнісного підходу в старшій школі. Вона складається з таких структурних блоків: філософія співпраці, випускник, законодавче забезпечення, науково-методичне забезпечення, людські ресурси, оптимізація навчально-виховного процесу, обмін досвідом, керування, звітність та прийняття рішень.Посилання
Альтов Г. Найти идею. Введение в теорию решения изобретательских задач [Текст] / Г. С. Альтшуллер; отв. ред. А. К. Дюнин. – Новосибирск: Наука, АН СССР, Сиб. отделение, 1986. – 209 с. – (Сер. «Наука и технический прогресс»). – Библ.: С. 208–209.
Альтов Г. Творчество как точная наука: теория решения
изобретательских задач [Текст] / Генрих Альтшуллер. – Петрозаводск: «Скандинавия» изд. офиц. Фонда Г. С. Альтшуллера, 2004. – 203 с. – Библ.: С. 202–203.
Гальперин П. Я. Лекции по психологии: Учебное пособие для
студентов вузов [Текст] / П. Я. Гальперин. – М. : Книжный дом
«Університет»: Высшая школа, 2002. – 400 с.
Гузик М. П. Особистісно орієнтована дидактична система загально-
освітньої школи [Текст]/ М. П. Гузик // Розвиток педагогічної і
психологічної наук в Україні: 1992–2002. – Ч. 1. – Харків: ОВС, 2002. – С. 393–410.
Гузик Н. П. Учить учиться: [Из опыта работы учителя химии ананьевской средней школы № 2 Одесской области] [Текст] /
Н. П. Гузик. – М.: Педагогика, 1981. – 89 с.
Ильенков Э. В. Школа должна учить мыслить [Текст] / Э. В. Ильенков. – М.: Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2002. – 112 с.
Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика
реалізації: Матеріали методологічного семінару 3 квітня 2014 року,
м. Київ: [у 2 частинах]. Частина 1. / Національна академія педагогічних наук України; [редакційна колегія: В. г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), О. І. Ляшенко (заст. голови) та ін.]. – К. : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2014. – 370 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики [Текст] / Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К. І. С.», 2004. – 112 с.
Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати [Текст] / В. Г. Кремень. – К.: Грамота, 2005. – 447 с.
Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього
простору: монографія [Текст] / В. Г. Кремень; АПН України. – К.: Пед.
думка, 2009. – 520 с. – Бібліогр. : С. 504–511.
Психология индивидуального и группового субъекта [Текст] / [ред. А. В. Брушлинский, М. И. Воловикова]. – М. : PerSe, 2002. – 368 с. – Библ.: С. 365.
Стратегії реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої
політики [Текст]. – К.: К.І.С., 2003. – 296 с.