МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ПЕРЕКОНАНЬ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ЗАСОБАМИ ПРИРОДООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167962Ключові слова:
Модель, моделювання, світоглядні переконання, засоби природоохоронної діяльності, методологічні підходи, принципи, навчально-виховний процес, формування світоглядних переконань.Анотація
У статті відповідно до її мети розглянуто та обґрунтовано модель формування світоглядних переконань у студентів педагогічних університетів засобами природоохоронної діяльності. У процесі дослідження використано комплекс методів: аналіз історичної, психологічної, педагогічної, методичної літератури, синтез, порівняння, класифікація, систематизація й узагальнення даних, моделювання. Розкрито суть поняття «модель», «моделювання» у науково-педагогічній літературі. Охарактеризовано методологічно-цільовий, змістово-процесуальний і результативний структурні блоки моделі. Висвітлено підходи і принципи процесу формування світоглядних переконань у студентів педагогічних університетів засобами природоохоронної діяльності. Відображено організацію навчально-виховного процесу на підготовчому, мотиваційному та практично-діяльнісному етапах і застосування спеціально підібраних змісту, форм, методів та засобів. Висвітлено педагогічні умови, які координують навчально-виховний процес для досягнення поставленої мети.Посилання
Ball G. O., Bastun M. V., Vyxrushh A. V. (2002). Psyxologiya osobystisno oriyentovanoyi profesijnoyi pidgotovky uchnivskoyi molodi: nauk.-metod. posib. / za red. V. V. Rybalka; APN Ukrayiny, In-t pedagogiky i psyxologiyi prof. osvity. Kyyiv [In Ukrainian].
Zadorozhna O. M. (2018). Formuvannya svitoglyadnyx perekonan studentiv u pryrodooxoronnij diyalnosti: monografiya. Uman: Vizavi [In Ukrainian].
Klyuchka, S. I. (2012). Formuvannya ekologichnoyi kompetentnosti studentiv texnologichnogo universytetu zasobamy pryrodooxoronnoyi diyalnosti. Candidate’s Thesis. Cherkasy [In Ukrainian].
Negrucza, N. A. (2003) Formuvannya ekologichnogo svitoglyadu studentiv vyshhyx navchalnyx zakladiv I–II rivniv akredytaciyi agrarnogo profilyu u procesi vyvchennya ekonomichnyx dyscyplin. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyyiv [In Ukrainian].
Nemchenko, N. V. (2007) Formuvannya ekologichnogo svitoglyadu starshoklasnykiv liceyu medyko-biologichnogo profilyu: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyyiv [In Ukrainian].
Pustovit, G. P. (2005) Teoretyko-metodychni osnovy ekologichnoyi osvity i vyxovannya uchniv 1–9 klasiv u pozashkilnyx navchalnyx zakladax. Doctor’s thesis. Ternopil [In Ukrainian].
Trubnyk, I. V. (2009) Pidgotovka majbutnix vyxovateliv do formuvannya ekologichno motyvovanoyi povedinky starshyx doshkilnykiv. Candidate’s Thesis. Slov'yansk [In Ukrainian].
Yagupov, V. V. (2003) Modelyuvannya navchalnogo procesu yak pedagogichna problema. Neperervna profesijna osvita: teoriya i praktyka. Kyyiv, Vol. 1, 28–37 [In Ukrainian].