МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ПЕРЕКОНАНЬ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ЗАСОБАМИ ПРИРОДООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Олена Задорожна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-5039-017X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167962

Ключові слова:

Модель, моделювання, світоглядні переконання, засоби природоохоронної діяльності, методологічні підходи, принципи, навчально-виховний процес, формування світоглядних переконань.

Анотація

У статті відповідно до її мети розглянуто та обґрунтовано модель формування світоглядних переконань у студентів педагогічних університетів засобами природоохоронної діяльності. У процесі дослідження використано комплекс методів: аналіз історичної, психологічної, педагогічної, методичної літератури, синтез, порівняння, класифікація, систематизація й узагальнення даних, моделювання. Розкрито суть поняття «модель», «моделювання» у науково-педагогічній літературі. Охарактеризовано методологічно-цільовий, змістово-процесуальний і результативний структурні блоки моделі. Висвітлено підходи і принципи процесу формування світоглядних переконань у студентів педагогічних університетів засобами природоохоронної діяльності. Відображено організацію навчально-виховного процесу на підготовчому, мотиваційному та практично-діяльнісному етапах і застосування спеціально підібраних змісту, форм, методів та засобів. Висвітлено педагогічні умови, які координують навчально-виховний процес для досягнення поставленої мети.

Біографія автора

Олена Задорожна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри хімії, екології та методики їх навчання

Посилання

Ball G. O., Bastun M. V., Vyxrushh A. V. (2002). Psyxologiya osobystisno oriyentovanoyi profesijnoyi pidgotovky uchnivskoyi molodi: nauk.-metod. posib. / za red. V. V. Rybalka; APN Ukrayiny, In-t pedagogiky i psyxologiyi prof. osvity. Kyyiv [In Ukrainian].

Zadorozhna O. M. (2018). Formuvannya svitoglyadnyx perekonan studentiv u pryrodooxoronnij diyalnosti: monografiya. Uman: Vizavi [In Ukrainian].

Klyuchka, S. I. (2012). Formuvannya ekologichnoyi kompetentnosti studentiv texnologichnogo universytetu zasobamy pryrodooxoronnoyi diyalnosti. Candidate’s Thesis. Cherkasy [In Ukrainian].

Negrucza, N. A. (2003) Formuvannya ekologichnogo svitoglyadu studentiv vyshhyx navchalnyx zakladiv I–II rivniv akredytaciyi agrarnogo profilyu u procesi vyvchennya ekonomichnyx dyscyplin. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyyiv [In Ukrainian].

Nemchenko, N. V. (2007) Formuvannya ekologichnogo svitoglyadu starshoklasnykiv liceyu medyko-biologichnogo profilyu: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyyiv [In Ukrainian].

Pustovit, G. P. (2005) Teoretyko-metodychni osnovy ekologichnoyi osvity i vyxovannya uchniv 1–9 klasiv u pozashkilnyx navchalnyx zakladax. Doctor’s thesis. Ternopil [In Ukrainian].

Trubnyk, I. V. (2009) Pidgotovka majbutnix vyxovateliv do formuvannya ekologichno motyvovanoyi povedinky starshyx doshkilnykiv. Candidate’s Thesis. Slov'yansk [In Ukrainian].

Yagupov, V. V. (2003) Modelyuvannya navchalnogo procesu yak pedagogichna problema. Neperervna profesijna osvita: teoriya i praktyka. Kyyiv, Vol. 1, 28–37 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Задорожна, О. (2019). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ПЕРЕКОНАНЬ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ЗАСОБАМИ ПРИРОДООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 46–54. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167962

Номер

Розділ

Статті