ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЙ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА

Автор(и)

  • Олена Івашко Маріупольський державний гуманітарний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188393

Ключові слова:

Полікультурна освіта, республіка Польща, національні меншини, групи, multicultural education, Polish Republic, national minorities, ethnic groups, поликультурное образование, республика Польша, национальные меньшинства, этнические группы.

Анотація

У статті охарактеризовано передумови, які сприяли розвитку полікультурної освіти у Республіці Польща. Розглянуто питання стрімкого зростання кількості шкіл для національних меншин та етнічних груп. Подано інформацію відносно освіти іммігрантів, біженців, репатріантів у Польщі.

В статье охарактеризовано предпосылки, которые способствовали развитию поликультурного образования в Республике Польша. Рассмотрены вопросы стремительного роста количества школ для национальных меньшин и этнических групп. Подано информацию об образовании иммигрантов, беженцев, репатриантов в Польше.

The article deals with the prerequisites, which favoured the development of the multicultural education in Poland. The questions of swift growth of schools for national minorities and ethnic groups have been considered. The information about the education of migrants, refugees and repatriates has been presented.

Біографія автора

Олена Івашко, Маріупольський державний гуманітарний університет

Старший викладач кафедри англійської мови

Посилання

Bojar H. Mniejszości społeczne w państwie i społeczeństwie III RP / H. Bojar – Wroclaw, 2000. – S. 71–73.

Boski P. Wielokulturowość i psychologia dwukulturowej integracji / P. Boski // Czy klęska wielokulturowosci / Red. H. Mamzer –Poznań:Wyd. Fundacji Humaniora, 2008. – S. 165–207.

Buchowski M. Antropologiczne kłopoty z multikulturalizmem/ M. Buchowski // Czy klęska wielokulturowosci / Red. H. Mamzer – Poznań:Wyd. Fundacji Humaniora, 2008. – S. 15–53.

Czerniejewska I. Odbicie wielokulturowosci w edukacji wielokulturowej / I. Czerniejewska // Czy klęska wielokulturowosci / Red. H. Mamzer – Poznań:Wyd. Fundacji Humaniora, 2008. – S. 257–279.

Grzybowski Prz. P. Edukacja europejska – od wielokulturowości ku międzykulturowości (koncepcje edukacji wielokulturowej i międzykulturowej w kontekście europejskim – ze szczegolnym uwzględnieniem środowiska frankofońskiego) / Prz. P. Grzybowski – Bydgoszcz, 2005. – S. 35.

Hildebrandt-Wypych D. Wielokulturowość upolityczniona – wielokulturowość urynkowiona: dylematy europejskiej polityki migracyjnej / D. Hildebrandt-Wypych // Czy klęska wielokulturowosci / Red. H. Mamzer – Poznań:Wyd. Fundacji Humaniora, 2008. – S. 79–109.

Kaczor S., Sarleja T. Z. W drodze do społeczeżstwa obywatelskiego (10 lat Wszechnicy roztoczażskiej) / S. Kaczor, T.Z. Sarleja – Zamość – Szczebrzeszyn – Radom, 2009. – S. 204.

Kubiszyn M. Edukacja wielokuturowa w środoqisku lokalnym. Studium teoretyczno-empiryczne na przykłdazie ośrodka «Brama grodzka / M. Kubiszyn. – Toruń:Wyd. Adam Marszałek, 2007. – 360 s.

Lewowicki T. Wielokulturowość i edukacja / T. Lewowicki // Ksytałcenie ustawiczne. Do wielokulturowości / pod. redakcja T. Lewowickiego i Fr. Szloska. – Warszawa – Radom, 2009. – S. 17–32.

Raport «Szkolnictwo dla mniejszości narodowych i grup etnicznych w Polsce w roku szkolnym 2006/2007 // Dynamika pszemian / Zespół dz Analiz i Prognozowania Kadr Oświaty – Warszawa: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2007. – 31 s.

##submission.downloads##

Як цитувати

Івашко, О. (2019). ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЙ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 128–136. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188393

Номер

Розділ

Статті